Този блог е създаден по проект:

Този блог е създаден по проект Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA

Какво представляват сериозните игри?



Добрите практики по света на използването на симулативен софтуер от типа SimSchool потвърждават ценния потенциал на сериозните игри да обучават стажант-учителите в една динамична, емоционално оцветена, мултимодална и персонифицираща учебна среда. Така, чрез възможностите да селектират разнообразни компоненти на учебната среда: технологии, ресурси, разнообразни по възраст, психологически и личностни особености ученици-аватари, те натрупват специализирано знание и опит, близък до този в реалната класна стая.
Виртуалният практикум създава много добри условия за бъдещите учители да експериментират като променят параметрите на средата, да решават задачи и казуси, да се учат от собствения си опит и сами да вземат важни педагогически решения, прилагайки различни образователни технологии. Чрез играта у тях неусетно се поражда професионалното им любопитство, изграждат се умения за пренос на придобитите знания в учебните зали в многообразни практически ситуации, стимулира се евристичното мислене, развиват се полезни професионални умения и компетентности за бъдещата им работа. Виртуалната среда е ценна с предоставянето на възможности да подпомага формирането на различни умения чрез многократни повторения в разнообразни по характеристики виртуални класове, каквито възможности не предоставя реалната практика. Практикуващите студенти имат възможност да използват виртуалния практикум като тренажор за овладяване на рутинни умения с помощта на многовариативни тренировъчни упражнения.

http://dse.fmi.uni-sofia.bg/HomePages/IvanKoychev/papers/Koychev%20-%20Computer%20Games%20.pdf