Този блог е създаден по проект Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA
сряда, 21 декември 2011 г.
Може ли виртуалната учебна среда да реши проблемите, с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики?
Ако стажантската практика включва само да си седиш вкъщи и после да излъжеш, че си ходил в някое училище, вероятно да. Но иначе, да реши проблем - nein, nein, nein. Виж, да помогне за намирането на решение, да, възможно е. Ама честно казано, такова може да бъде намерено и с мачете.
Виртуалната среда поставя студентите педагози в ситуации, в които могат да попаднат с цел да ги подготви за реалните, които ги очакват. Поради това виртуалната учебна среда може да бъде от полза, но няма как да подготви педагозите за всички ситуации, които ги очакват, понеже подрастващите от една възрастова група могат да бъдат коренно различни, да изискват индивидуални подходи и да създават различни ситуации.
Виктория Ламбрева: Според мен виртуалната учебна среда не е достатъчна да рещи проблемите на студентите педагози и техните учители,може би донякъде би ги улеснило със сигурност,но не би било достатъчно поне за момента.
Ани Настева Могат да решат част от проблемите по време на стажанската практика-студентите могат да практикуват повече и да упражняват педагогически методи в симулираната среда на сериозните игри.
Адриана Манолова: Според мен могат да помогнат за решаването на проблемите но не и да ги решат напълно, тъй като колкото и да е реалистична играта, сама по себе си тя не може напълно да замести реалната ситуация и да пресъздаде всеки възможен тип поведение на ученика. Плюс това при работата с истински ученици оказва влияние и естествено създаващото се напрежение у преподавателя.
Виртуалната среда може да симулира различни ситуации, с които стажант-учителите могат да се сблъскат по време на стажантските практики и да ги подготви за справянето с тях, но ще има и такива, с които ще се сблъскат неподготвени. Все пак смятам,че виртуалната среда ще е от полза.
Надин Кънева: Безспорно има много ползи от сеирозните игри,както за бъдещите учители, така и за самите ученици. Но една виртуална среда не би могла да замени реалната педагогическа практика. С подобна подготовка, един студент би бил по-мотивиран, би имал по-добри организационни умения и би могъл да изгради система за оценяване. Следователно виртуалната среда ще може да олекоти проблемите, които възникват по време на реалната практика, но опитът,който се натрупва в класната стая не би могъл да бъде заменен.
Ралица Василева: Виртуалната среда е подходяща за много неща,но решаването на проблеми,възникващи по време на стажантските практики- не е едно от тях.Класната стая е универсалното място,на което могат да бъдат изяснени всички належащи въпроси и техните отговори,защото там е мястото,на което се извършва реалната практика на тези стажанти.Следователно тя не може да бъде заменена от виртуалното пространство и решенията,които то предлага.
Могат да подпомогнат,но в никакъв случай да решат всички проблеми,с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики.
По-скоро сериозните игри могат да развият умението за импровизация, която се налага в стажуването и в реалните учебни часове.Опит се добива с практика, но това не може да се случи, ако стажантът практикува само с аватари.Сериозните игри могат да дадат някаква подготовка, но не могат да изградят стил, подход и методи на преподаване, не могат да развият "гъвкавостта", която е нужна на един преподавател, за да се справя с проблемите.
Виртуалната учевна среда може да помогне, но не и да разреши напълно проблемите на студентите и преподавателите. Чрез виртуалната учебна среда може да се добият рутинни умения и да се избегнат някои грешки, които вече са тренирани, но все пак ще трябва и да влезнем в класната стая, а децата се непредсказуеми и никога не можем да знаем какво ни очаква
Виртуалната учебна среда може да симулира някои от проблемите с които студентите-преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики и да предложи различни варианти за справяне с тях. Но доколко ефективни ще бъдат тези решения в реалния свят, не мога да коментирам.
Виртуалната учебна среда може да реши част от проблемите, тъй като едва ли ще бъде толкова изчерпателна във всяка една насока, но ще има положителен ефект.
Виртуалната учебна среда среда не може да реши проблемите, с които студентите и педагозите се сблъскват ежедневно, защото това са реални проблеми, които се случват в процеса на работа. Но благодарение на специалните програми, със заложени хиляди различни учебни и проблемни ситуации, би могла да се повиши подготовката- особено психическата- на студентите- педагози. Благодарение на такива виртуални програми те ще се чувтстват по- подготвени и тренирани за реалните проблеми, които ще се появят по време на работа.
Надали би могла да реши проблемите, тъй като не абсолютно всички ситуаци са вкарани в виртуалната среда. Както на всички ни е ясно - учениците се променят, както и всичко останало. Така че не можем да бъдем сигурни, че след сериозните игри ще сме подготвени за абсолютно всичко, което може да ни се случи в класната стая. Но в крайна сметка наученото ще ни бъде от полза.
Виртуалната учебна среда може да подпомогне решаването на част от проблемите, с които педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики, чрез симулация на някои от проблемите, но не биха могли да ги решат напълно. Възможно е възникването на ситуации в реалния свят, за които не са подготвени.
Laura Zidarova Всеки клас има свои собствени характеристики и е различен за това, мисля че без да се сблъскаш с него в пряк контакт няма как да се решат всички проблеми чрез виртуалната среда. Може да се намалят както и да се спомогне за улесняването на протичане на стажантската практика.
Не мисля, че им решава проблемите изцяло, но им дава поне малко увереност. Смятам, че учениците се променят с всеки изминал ден, а модифицирането на една игра не се случва ежедневно. Всички знаем, че играта не е реалният свят и не винаги би премахнал притеснението и страхът в един стажант-учител.
Виртуалната учебна среда може да подпомогне решаването на част от проблемите,но не изцяло.Възможно е възникването на ситуации в реалния свят, за които не са подготвени и виртуалната учебна среда ще бъде в техен плюс.
Виртуалната учебна среда може да е от полза,защото все пак всяко научено нещо ще е от полза,но аз мисля че това,което ще научим в класната стая е още по-добре.
Виртуалната учебна среда дава естествено своя положителен принос, макар и да не изчерпва проблема изцяло. Тя е едно добро решение за навлизане в практическата част на професията, дава определен примерен вариант за взаимоотношенията ученик - учител,но не може да ги обхване в абсолютната им пълнота. А именно няма как да се предвидят всички възможни ситуации.
Сериозните игри могат да предотвратят педагогически грешки, които възникват в практиката на неопитните учители(стажанти), чрез проиграването на различни симулации.
Грешките на неопитните учители могат да бъдат предотвратени чрез помощта на сериозните игри. Но все пак има и свой минус, някой неща се научават по - добре в реалния живот от колкото чрез социалните игри.
Не всички проблеми, но някои от тях - да. Виртуалната среда може да бъде от полза за развитието на педагогическите кадри, но някои умения и знания могат да се придобият в следствие на опит, придобит по директен път.
Може да даде насока или идеи за тяхното разрешаване ,но определено на нивото ,на което се намират в момента сериозните игри не предотставя тази функция.Лишен от когнитивните функции на човека компютъра е неспособен да вземе гувкаво решение.
Може да спомогне да бъдат решени едни проблеми, др. избегнати. Но решаването на проблеми и трудни ситуации, възможни пречки и непредвидими обстоятелства зависи от самите студенти и преподаватели.
Студентите учат педагогика и като ученичка в 134 СОУ аз съм била свидетел как доста от тях при стажа си не могат да обуздаят тълпата от ученици, а лекторите им не правят нищо. Просто седят на най-задния чин в ъгъла и пишат оценките им. Може би ако имат зададени казуси, които трябва да решат по истински случаи с ученици в учебна среда ще им е по-лесно, а дали ще са виртуано или не, не мисля, че има значение. Лора Изи Варсано.
Ива Иванчева Може в голяма степен да реши организационните проблеми, свързани с учебната практика на студентите в базовите училища, защото те могат да се обучават чрез симулиране по всяко време и от всяко място, ако имат компютър и връзка с интернет.
Според мен, не. Виртуалната среда може да бъде от полза, но няма как да подготви педагозите за всички ситуации, т. к. подрастващите са различни, изискват индивидуални подходи и създават различни ситуации.
Не мисля, че виртуалната среда може да реши проблемите, с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики. Виртуалната среда може да бъде посредник или пък да помогне до голяма степен за решаването на дадени проблеми, но не и да ги реши изцяло. Петя Петрова
Те са редна добра подготовка и биха намалили проблемите,но не смятам, че могат да ги решат напълно.И нека не забравяме,че по-ценно нещо от практиката няма. М.Г.
Габриела Шопова Може да реши някои от тях - например, организационните, но други проблеми възникват единствено при живия контакт и няма как да се решат виртуално. Виртуалната среда дори може и да създаде други проблеми, ако в нея студентите си създават очаквания, които се разминават с реалността.
Сериозните игри могат да разрешат проблемите свързани конкретно с преподавателската дейност на стажантите, както и проблеми свързани с педагогическото общуване с обучаемите. Не виждам как те биха помогнали в решаването на организационните проблеми и компенсиране на липсата на знания по предмета, но могат да помогнат в решаването на проблеми свързани с преодоляване на страха и стреса на осъществяване на реална практика, увереност в силите, понеже е разиграл ситуацията, изпробане на различни подходи за да открие не само най-подходящи за съответния учебен предмет и учебен час материал , но и за този, които отговаря на индивидуалността на стажанта.
Гюлизара Ибишева Смятам, че може единствено да покаже на студентите, че професията, която са избрали не е никак лесна и че това, което правят е от изключителна важност и освен това не може да ги подготви за всички проблемни ситуации, които ще възникнат.
Елена Буюклийска Смятам, че могат да допринесат за разбиране на някои от причините за възникване на проблем, но в крайна сметка няма нищо по-истинско от живата среда в клас. Студентите колкото и да тренират във виртуалната среда, проблеми винаги могат да се появят и те няма как да са подготвени за всяка една ситуация.
Виртуалната учебна среда може да бъде някакъв бонус, но не може да реши реалните проблеми, с които се сблъскват студентите педагози и техните преподаватели по време на стажантските практики.
Margarita Georgieva Виртуалната учебна среда не може да разреши проблемите с които се сблъскват студентите по време на тяхната практика.И все пак може да бъде полезна на студентите педагози за да могат да придобият знания за възможните фактори,които допринасят за възникването на проблемите.
не, защото не е възможно да бъдат програмирани и предсказани всички ситуации, в които може да попадне бъдещия учител, но те могат да подпомогнат в търсене и решение на правилно решение.
Ако стажантската практика включва само да си седиш вкъщи и после да излъжеш, че си ходил в някое училище, вероятно да. Но иначе, да реши проблем - nein, nein, nein. Виж, да помогне за намирането на решение, да, възможно е. Ама честно казано, такова може да бъде намерено и с мачете.
ОтговорИзтриванеСпоред мен не.
ОтговорИзтриванеМоже да даде идея за това как да се справят с дадена ситуация, но надали ще е достатъчно виртуално.
ОтговорИзтриванеЛора Симеонова
ОтговорИзтриванеНе.Всеки клас е различен и без да се сблъскаш с него няма как да решиш проблемите чрез виртуална среда.
Едва ли може да реши всички проблеми, но определно може да ги намали и да спомогне за по-улесненото протичане на стажовете.
ОтговорИзтриванеНе,но все пак е в помощ на студентите
ОтговорИзтриванеБиляна Георгиева
Виртуалната среда поставя студентите педагози в ситуации, в които могат да попаднат с цел да ги подготви за реалните, които ги очакват. Поради това виртуалната учебна среда може да бъде от полза, но няма как да подготви педагозите за всички ситуации, които ги очакват, понеже подрастващите от една възрастова група могат да бъдат коренно различни, да изискват индивидуални подходи и да създават различни ситуации.
ОтговорИзтриванеВиктория Ламбрева: Според мен виртуалната учебна среда не е достатъчна да рещи проблемите на студентите педагози и техните учители,може би донякъде би ги улеснило със сигурност,но не би било достатъчно поне за момента.
ОтговорИзтриванеАни Настева
ОтговорИзтриванеМогат да решат част от проблемите по време на стажанската практика-студентите могат да практикуват повече и да упражняват педагогически методи в симулираната среда на сериозните игри.
Адриана Манолова:
ОтговорИзтриванеСпоред мен могат да помогнат за решаването на проблемите но не и да ги решат напълно, тъй като колкото и да е реалистична играта, сама по себе си тя не може напълно да замести реалната ситуация и да пресъздаде всеки възможен тип поведение на ученика. Плюс това при работата с истински ученици оказва влияние и естествено създаващото се напрежение у преподавателя.
Според мен изцяло не могат да решат проблемите,просто до някаква степен ги улесняват.
ОтговорИзтриванеНе може да ги разреши напълно, но може да ги улесни до някаква степен.
ОтговорИзтриванеМоже да ги улесни до някаква степен, но да ги реши изцяло не смятам.
ОтговорИзтриванеВиртуалната среда може да симулира различни ситуации, с които стажант-учителите могат да се сблъскат по време на стажантските практики и да ги подготви за справянето с тях, но ще има и такива, с които ще се сблъскат неподготвени. Все пак смятам,че виртуалната среда ще е от полза.
ОтговорИзтриванеНадин Кънева: Безспорно има много ползи от сеирозните игри,както за бъдещите учители, така и за самите ученици. Но една виртуална среда не би могла да замени реалната педагогическа практика. С подобна подготовка, един студент би бил по-мотивиран, би имал по-добри организационни умения и би могъл да изгради система за оценяване. Следователно виртуалната среда ще може да олекоти проблемите, които възникват по време на реалната практика, но опитът,който се натрупва в класната стая не би могъл да бъде заменен.
ОтговорИзтриванеРалица Василева:
ОтговорИзтриванеВиртуалната среда е подходяща за много неща,но решаването на проблеми,възникващи по време на стажантските практики- не е едно от тях.Класната стая е универсалното място,на което могат да бъдат изяснени всички належащи въпроси и техните отговори,защото там е мястото,на което се извършва реалната практика на тези стажанти.Следователно тя не може да бъде заменена от виртуалното пространство и решенията,които то предлага.
Могат да подпомогнат,но в никакъв случай да решат всички проблеми,с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики.
ОтговорИзтриванеБи могло да служи в подкрепа и улеснение на работата на стажантите, но не и да реши проблемите, свързани с педагогическата им практика напълно.
ОтговорИзтриванеПо-скоро сериозните игри могат да развият умението за импровизация, която се налага в стажуването и в реалните учебни часове.Опит се добива с практика, но това не може да се случи, ако стажантът практикува само с аватари.Сериозните игри могат да дадат някаква подготовка, но не могат да изградят стил, подход и методи на преподаване, не могат да развият "гъвкавостта", която е нужна на един преподавател, за да се справя с проблемите.
ОтговорИзтриванеМогат да ни подготвят за работа с различни деца,но нека не забравяме,че няма нищо по-важно от комуникацията face to face.
ОтговорИзтриванеЩе ни подготвят за ситуации,които биха могли да ни се случат в реално време и място,което означава,че са полезни.
ОтговорИзтриванеВиртуалната учевна среда може да помогне, но не и да разреши напълно проблемите на студентите и преподавателите. Чрез виртуалната учебна среда може да се добият рутинни умения и да се избегнат някои грешки, които вече са тренирани, но все пак ще трябва и да влезнем в класната стая, а децата се непредсказуеми и никога не можем да знаем какво ни очаква
ОтговорИзтриванеА ако аватарите, които играят ролята на ученици всъщност се управляват от реални хора, а не от програми? Не смятате ли, че тогава биха ги решили?
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда може да симулира някои от проблемите с които студентите-преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики и да предложи различни варианти за справяне с тях. Но доколко ефективни ще бъдат тези решения в реалния свят, не мога да коментирам.
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда може да реши част от проблемите, тъй като едва ли ще бъде толкова изчерпателна във всяка една насока, но ще има положителен ефект.
ОтговорИзтриванеИрина Господинова
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда среда не може да реши проблемите, с които студентите и педагозите се сблъскват ежедневно, защото това са реални проблеми, които се случват в процеса на работа. Но благодарение на специалните програми, със заложени хиляди различни учебни и проблемни ситуации, би могла да се повиши подготовката- особено психическата- на студентите- педагози. Благодарение на такива виртуални програми те ще се чувтстват по- подготвени и тренирани за реалните проблеми, които ще се появят по време на работа.
Емил Китов
ОтговорИзтриванеНе,но все пак е в помощ на студентите.
Даниел Иванов
ОтговорИзтриванеДа,тя предлага неограничени възможности
Мила Спиридонова
ОтговорИзтриванеВиртуалната среда не би могла да реши абсолютно всички проблеми, с които студентите се сблъскват, но значително биха улеснили решаването им.
Надали би могла да реши проблемите, тъй като не абсолютно всички ситуаци са вкарани в виртуалната среда. Както на всички ни е ясно - учениците се променят, както и всичко останало. Така че не можем да бъдем сигурни, че след сериозните игри ще сме подготвени за абсолютно всичко, което може да ни се случи в класната стая. Но в крайна сметка наученото ще ни бъде от полза.
ОтговорИзтриванеСнежана Владимирова
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда може да подпомогне решаването на част от проблемите, с които педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики, чрез симулация на някои от проблемите, но не биха могли да ги решат напълно. Възможно е възникването на ситуации в реалния свят, за които не са подготвени.
Laura Zidarova
ОтговорИзтриванеВсеки клас има свои собствени характеристики и е различен за това, мисля че без да се сблъскаш с него в пряк контакт няма как да се решат всички проблеми чрез виртуалната среда. Може да се намалят както и да се спомогне за улесняването на протичане на стажантската практика.
Мирела Георгиева
ОтговорИзтриванеНе мисля, че им решава проблемите изцяло, но им дава поне малко увереност. Смятам, че учениците се променят с всеки изминал ден, а модифицирането на една игра не се случва ежедневно. Всички знаем, че играта не е реалният свят и не винаги би премахнал притеснението и страхът в един стажант-учител.
Виртуалната учебна среда може да подпомогне решаването на част от проблемите,но не изцяло.Възможно е възникването на ситуации в реалния свят, за които не са подготвени и виртуалната учебна среда ще бъде в техен плюс.
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда може да е от полза,защото все пак всяко научено нещо ще е от полза,но аз мисля че това,което ще научим в класната стая е още по-добре.
ОтговорИзтриванеКристине Костова
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда дава естествено своя положителен принос, макар и да не изчерпва проблема изцяло. Тя е едно добро решение за навлизане в практическата част на професията, дава определен примерен вариант за взаимоотношенията ученик - учител,но не може да ги обхване в абсолютната им пълнота. А именно няма как да се предвидят всички възможни ситуации.
Ралица Кирова
ОтговорИзтриванеНе. Не мисля, че може. Виртуалната среда може да помогне в изграждането на определен опи, но не и да решава проблеми.
Мария Михайлова
ОтговорИзтриванеСериозните игри могат да предотвратят педагогически грешки, които възникват в практиката на неопитните учители(стажанти), чрез проиграването на различни симулации.
Виртуалната среда може да помогне, но не и да реши проблема. Реалният контакт м/у педагога и детето е много по-въздействащ,отколкото виртуалния
ОтговорИзтриванеНиколина Анкова
ОтговорИзтриванеГрешките на неопитните учители могат да бъдат предотвратени чрез помощта на сериозните игри. Но все пак има и свой минус, някой неща се научават по - добре в реалния живот от колкото чрез социалните игри.
Виктор Петров
ОтговорИзтриванеНе всички проблеми, но някои от тях - да.
Виртуалната среда може да бъде от полза за развитието на педагогическите кадри, но някои умения и знания могат да се придобият в следствие на опит, придобит по директен път.
Елена Кръстева
ОтговорИзтриванеНе, но може да подпомогне с придобиването на методи и умения за по-лесно справяне с проблема в реална среда.
Калоян Стойчев
ОтговорИзтриванеМоже да даде насока или идеи за тяхното разрешаване ,но определено на нивото ,на което се намират в момента сериозните игри не предотставя тази функция.Лишен от когнитивните функции на човека компютъра е неспособен да вземе гувкаво решение.
Може да спомогне да бъдат решени едни проблеми, др. избегнати.
ОтговорИзтриванеНо решаването на проблеми и трудни ситуации, възможни пречки и
непредвидими обстоятелства зависи от самите студенти и
преподаватели.
Ян-Шамуел Петър Фридман 20103
Студентите учат педагогика и като ученичка в 134 СОУ аз съм била свидетел как доста от тях при стажа си не могат да обуздаят тълпата от ученици, а лекторите им не правят нищо. Просто седят на най-задния чин в ъгъла и пишат оценките им. Може би ако имат зададени казуси, които трябва да решат по истински случаи с ученици в учебна среда ще им е по-лесно, а дали ще са виртуано или не, не мисля, че има значение.
ИзтриванеЛора Изи Варсано.
Ива Иванчева
ОтговорИзтриванеМоже в голяма степен да реши организационните проблеми, свързани с учебната практика на студентите в базовите училища, защото те могат да се обучават чрез симулиране по всяко време и от всяко място, ако имат компютър и връзка с интернет.
Според мен, не. Виртуалната среда може да бъде от полза, но няма как да подготви педагозите за всички ситуации, т. к. подрастващите са различни, изискват индивидуални подходи и създават различни ситуации.
ОтговорИзтриванеНе мисля, че виртуалната среда може да реши проблемите, с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики. Виртуалната среда може да бъде посредник или пък да помогне до голяма степен за решаването на дадени проблеми, но не и да ги реши изцяло.
ОтговорИзтриванеПетя Петрова
Те са редна добра подготовка и биха намалили проблемите,но не смятам, че могат да ги решат напълно.И нека не забравяме,че по-ценно нещо от практиката няма. М.Г.
ОтговорИзтриванеНе изцяло, но би могла да подпомогне намирането на решения.
ОтговорИзтриванеГабриела Шопова
ОтговорИзтриванеМоже да реши някои от тях - например, организационните, но други проблеми възникват единствено при живия контакт и няма как да се решат виртуално. Виртуалната среда дори може и да създаде други проблеми, ако в нея студентите си създават очаквания, които се разминават с реалността.
Сериозните игри могат да разрешат проблемите свързани конкретно с преподавателската дейност на стажантите, както и проблеми свързани с педагогическото общуване с обучаемите. Не виждам как те биха помогнали в решаването на организационните проблеми и компенсиране на липсата на знания по предмета, но могат да помогнат в решаването на проблеми свързани с преодоляване на страха и стреса на осъществяване на реална практика, увереност в силите, понеже е разиграл ситуацията, изпробане на различни подходи за да открие не само най-подходящи за съответния учебен предмет и учебен час материал , но и за този, които отговаря на индивидуалността на стажанта.
ОтговорИзтриванеГюлизара Ибишева
ОтговорИзтриванеСмятам, че може единствено да покаже на студентите, че професията, която са избрали не е никак лесна и че това, което правят е от изключителна важност и освен това не може да ги подготви за всички проблемни ситуации, които ще възникнат.
Елена Буюклийска
ОтговорИзтриванеСмятам, че могат да допринесат за разбиране на някои от причините за възникване на проблем, но в крайна сметка няма нищо по-истинско от живата среда в клас. Студентите колкото и да тренират във виртуалната среда, проблеми винаги могат да се появят и те няма как да са подготвени за всяка една ситуация.
Виртуалната учебна среда може да бъде някакъв бонус, но не може да реши реалните проблеми, с които се сблъскват студентите педагози и техните преподаватели по време на стажантските практики.
ОтговорИзтриванеМоже да ни покаже проблемите, но не и да ни научи да ги решаваме.
ОтговорИзтриванеMargarita Georgieva
ОтговорИзтриванеВиртуалната учебна среда не може да разреши проблемите с които се сблъскват студентите по време на тяхната практика.И все пак може да бъде полезна на студентите педагози за да могат да придобият знания за възможните фактори,които допринасят за възникването на проблемите.
не, защото не е възможно да бъдат програмирани и предсказани всички ситуации, в които може да попадне бъдещия учител, но те могат да подпомогнат в търсене и решение на правилно решение.
ОтговорИзтриване