Този блог е създаден по проект:

Този блог е създаден по проект Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA

сряда, 21 декември 2011 г.

Може ли виртуалната учебна среда да реши проблемите, с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики?

58 коментара:

  1. Явор Власков5 януари 2012 г. в 1:53

    Ако стажантската практика включва само да си седиш вкъщи и после да излъжеш, че си ходил в някое училище, вероятно да. Но иначе, да реши проблем - nein, nein, nein. Виж, да помогне за намирането на решение, да, възможно е. Ама честно казано, такова може да бъде намерено и с мачете.

    ОтговорИзтриване
  2. Николай Гигов5 януари 2012 г. в 8:02

    Може да даде идея за това как да се справят с дадена ситуация, но надали ще е достатъчно виртуално.

    ОтговорИзтриване
  3. Лора Симеонова
    Не.Всеки клас е различен и без да се сблъскаш с него няма как да решиш проблемите чрез виртуална среда.

    ОтговорИзтриване
  4. Георги Георгиев5 януари 2012 г. в 10:55

    Едва ли може да реши всички проблеми, но определно може да ги намали и да спомогне за по-улесненото протичане на стажовете.

    ОтговорИзтриване
  5. Не,но все пак е в помощ на студентите

    Биляна Георгиева

    ОтговорИзтриване
  6. Стоянка Колева5 януари 2012 г. в 13:35

    Виртуалната среда поставя студентите педагози в ситуации, в които могат да попаднат с цел да ги подготви за реалните, които ги очакват. Поради това виртуалната учебна среда може да бъде от полза, но няма как да подготви педагозите за всички ситуации, които ги очакват, понеже подрастващите от една възрастова група могат да бъдат коренно различни, да изискват индивидуални подходи и да създават различни ситуации.

    ОтговорИзтриване
  7. Виктория Ламбрева: Според мен виртуалната учебна среда не е достатъчна да рещи проблемите на студентите педагози и техните учители,може би донякъде би ги улеснило със сигурност,но не би било достатъчно поне за момента.

    ОтговорИзтриване
  8. Ани Настева
    Могат да решат част от проблемите по време на стажанската практика-студентите могат да практикуват повече и да упражняват педагогически методи в симулираната среда на сериозните игри.

    ОтговорИзтриване
  9. Адриана Манолова:
    Според мен могат да помогнат за решаването на проблемите но не и да ги решат напълно, тъй като колкото и да е реалистична играта, сама по себе си тя не може напълно да замести реалната ситуация и да пресъздаде всеки възможен тип поведение на ученика. Плюс това при работата с истински ученици оказва влияние и естествено създаващото се напрежение у преподавателя.

    ОтговорИзтриване
  10. Според мен изцяло не могат да решат проблемите,просто до някаква степен ги улесняват.

    ОтговорИзтриване
  11. Калина Иванова6 януари 2012 г. в 2:46

    Не може да ги разреши напълно, но може да ги улесни до някаква степен.

    ОтговорИзтриване
  12. Полина Иванова6 януари 2012 г. в 4:21

    Може да ги улесни до някаква степен, но да ги реши изцяло не смятам.

    ОтговорИзтриване
  13. Мартина Ангелова6 януари 2012 г. в 4:54

    Виртуалната среда може да симулира различни ситуации, с които стажант-учителите могат да се сблъскат по време на стажантските практики и да ги подготви за справянето с тях, но ще има и такива, с които ще се сблъскат неподготвени. Все пак смятам,че виртуалната среда ще е от полза.

    ОтговорИзтриване
  14. Надин Кънева: Безспорно има много ползи от сеирозните игри,както за бъдещите учители, така и за самите ученици. Но една виртуална среда не би могла да замени реалната педагогическа практика. С подобна подготовка, един студент би бил по-мотивиран, би имал по-добри организационни умения и би могъл да изгради система за оценяване. Следователно виртуалната среда ще може да олекоти проблемите, които възникват по време на реалната практика, но опитът,който се натрупва в класната стая не би могъл да бъде заменен.

    ОтговорИзтриване
  15. Ралица Василева:
    Виртуалната среда е подходяща за много неща,но решаването на проблеми,възникващи по време на стажантските практики- не е едно от тях.Класната стая е универсалното място,на което могат да бъдат изяснени всички належащи въпроси и техните отговори,защото там е мястото,на което се извършва реалната практика на тези стажанти.Следователно тя не може да бъде заменена от виртуалното пространство и решенията,които то предлага.

    ОтговорИзтриване
  16. Гергана Каранешева6 януари 2012 г. в 12:45

    Могат да подпомогнат,но в никакъв случай да решат всички проблеми,с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики.

    ОтговорИзтриване
  17. Вивиана Стефанова6 януари 2012 г. в 12:55

    Би могло да служи в подкрепа и улеснение на работата на стажантите, но не и да реши проблемите, свързани с педагогическата им практика напълно.

    ОтговорИзтриване
  18. Диана Василева6 януари 2012 г. в 13:39

    По-скоро сериозните игри могат да развият умението за импровизация, която се налага в стажуването и в реалните учебни часове.Опит се добива с практика, но това не може да се случи, ако стажантът практикува само с аватари.Сериозните игри могат да дадат някаква подготовка, но не могат да изградят стил, подход и методи на преподаване, не могат да развият "гъвкавостта", която е нужна на един преподавател, за да се справя с проблемите.

    ОтговорИзтриване
  19. Ростислава Пенчева7 януари 2012 г. в 5:31

    Могат да ни подготвят за работа с различни деца,но нека не забравяме,че няма нищо по-важно от комуникацията face to face.

    ОтговорИзтриване
  20. макис сиопис7 януари 2012 г. в 5:32

    Ще ни подготвят за ситуации,които биха могли да ни се случат в реално време и място,което означава,че са полезни.

    ОтговорИзтриване
  21. Зорница Маркова7 януари 2012 г. в 12:11

    Виртуалната учевна среда може да помогне, но не и да разреши напълно проблемите на студентите и преподавателите. Чрез виртуалната учебна среда може да се добият рутинни умения и да се избегнат някои грешки, които вече са тренирани, но все пак ще трябва и да влезнем в класната стая, а децата се непредсказуеми и никога не можем да знаем какво ни очаква

    ОтговорИзтриване
  22. А ако аватарите, които играят ролята на ученици всъщност се управляват от реални хора, а не от програми? Не смятате ли, че тогава биха ги решили?

    ОтговорИзтриване
  23. Виртуалната учебна среда може да симулира някои от проблемите с които студентите-преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики и да предложи различни варианти за справяне с тях. Но доколко ефективни ще бъдат тези решения в реалния свят, не мога да коментирам.

    ОтговорИзтриване
  24. Виртуалната учебна среда може да реши част от проблемите, тъй като едва ли ще бъде толкова изчерпателна във всяка една насока, но ще има положителен ефект.

    ОтговорИзтриване
  25. Ирина Господинова

    Виртуалната учебна среда среда не може да реши проблемите, с които студентите и педагозите се сблъскват ежедневно, защото това са реални проблеми, които се случват в процеса на работа. Но благодарение на специалните програми, със заложени хиляди различни учебни и проблемни ситуации, би могла да се повиши подготовката- особено психическата- на студентите- педагози. Благодарение на такива виртуални програми те ще се чувтстват по- подготвени и тренирани за реалните проблеми, които ще се появят по време на работа.

    ОтговорИзтриване
  26. Емил Китов
    Не,но все пак е в помощ на студентите.

    ОтговорИзтриване
  27. Даниел Иванов
    Да,тя предлага неограничени възможности

    ОтговорИзтриване
  28. Мила Спиридонова

    Виртуалната среда не би могла да реши абсолютно всички проблеми, с които студентите се сблъскват, но значително биха улеснили решаването им.

    ОтговорИзтриване
  29. Цветомир Георгиев30 март 2012 г. в 0:01

    Надали би могла да реши проблемите, тъй като не абсолютно всички ситуаци са вкарани в виртуалната среда. Както на всички ни е ясно - учениците се променят, както и всичко останало. Така че не можем да бъдем сигурни, че след сериозните игри ще сме подготвени за абсолютно всичко, което може да ни се случи в класната стая. Но в крайна сметка наученото ще ни бъде от полза.

    ОтговорИзтриване
  30. Снежана Владимирова

    Виртуалната учебна среда може да подпомогне решаването на част от проблемите, с които педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики, чрез симулация на някои от проблемите, но не биха могли да ги решат напълно. Възможно е възникването на ситуации в реалния свят, за които не са подготвени.

    ОтговорИзтриване
  31. Laura Zidarova
    Всеки клас има свои собствени характеристики и е различен за това, мисля че без да се сблъскаш с него в пряк контакт няма как да се решат всички проблеми чрез виртуалната среда. Може да се намалят както и да се спомогне за улесняването на протичане на стажантската практика.

    ОтговорИзтриване
  32. Мирела Георгиева

    Не мисля, че им решава проблемите изцяло, но им дава поне малко увереност. Смятам, че учениците се променят с всеки изминал ден, а модифицирането на една игра не се случва ежедневно. Всички знаем, че играта не е реалният свят и не винаги би премахнал притеснението и страхът в един стажант-учител.

    ОтговорИзтриване
  33. Елисавета Костова :)5 април 2012 г. в 0:33

    Виртуалната учебна среда може да подпомогне решаването на част от проблемите,но не изцяло.Възможно е възникването на ситуации в реалния свят, за които не са подготвени и виртуалната учебна среда ще бъде в техен плюс.

    ОтговорИзтриване
  34. Мария Славова5 април 2012 г. в 1:02

    Виртуалната учебна среда може да е от полза,защото все пак всяко научено нещо ще е от полза,но аз мисля че това,което ще научим в класната стая е още по-добре.

    ОтговорИзтриване
  35. Кристине Костова

    Виртуалната учебна среда дава естествено своя положителен принос, макар и да не изчерпва проблема изцяло. Тя е едно добро решение за навлизане в практическата част на професията, дава определен примерен вариант за взаимоотношенията ученик - учител,но не може да ги обхване в абсолютната им пълнота. А именно няма как да се предвидят всички възможни ситуации.

    ОтговорИзтриване
  36. Ралица Кирова

    Не. Не мисля, че може. Виртуалната среда може да помогне в изграждането на определен опи, но не и да решава проблеми.

    ОтговорИзтриване
  37. Мария Михайлова


    Сериозните игри могат да предотвратят педагогически грешки, които възникват в практиката на неопитните учители(стажанти), чрез проиграването на различни симулации.

    ОтговорИзтриване
  38. Ивелина Стефанова6 април 2012 г. в 4:48

    Виртуалната среда може да помогне, но не и да реши проблема. Реалният контакт м/у педагога и детето е много по-въздействащ,отколкото виртуалния

    ОтговорИзтриване
  39. Николина Анкова

    Грешките на неопитните учители могат да бъдат предотвратени чрез помощта на сериозните игри. Но все пак има и свой минус, някой неща се научават по - добре в реалния живот от колкото чрез социалните игри.

    ОтговорИзтриване
  40. Виктор Петров

    Не всички проблеми, но някои от тях - да.
    Виртуалната среда може да бъде от полза за развитието на педагогическите кадри, но някои умения и знания могат да се придобият в следствие на опит, придобит по директен път.

    ОтговорИзтриване
  41. Елена Кръстева

    Не, но може да подпомогне с придобиването на методи и умения за по-лесно справяне с проблема в реална среда.

    ОтговорИзтриване
  42. Калоян Стойчев

    Може да даде насока или идеи за тяхното разрешаване ,но определено на нивото ,на което се намират в момента сериозните игри не предотставя тази функция.Лишен от когнитивните функции на човека компютъра е неспособен да вземе гувкаво решение.

    ОтговорИзтриване
  43. Може да спомогне да бъдат решени едни проблеми, др. избегнати.
    Но решаването на проблеми и трудни ситуации, възможни пречки и
    непредвидими обстоятелства зависи от самите студенти и
    преподаватели.

    Ян-Шамуел Петър Фридман 20103

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Студентите учат педагогика и като ученичка в 134 СОУ аз съм била свидетел как доста от тях при стажа си не могат да обуздаят тълпата от ученици, а лекторите им не правят нищо. Просто седят на най-задния чин в ъгъла и пишат оценките им. Може би ако имат зададени казуси, които трябва да решат по истински случаи с ученици в учебна среда ще им е по-лесно, а дали ще са виртуано или не, не мисля, че има значение.
      Лора Изи Варсано.

      Изтриване
  44. Ива Иванчева
    Може в голяма степен да реши организационните проблеми, свързани с учебната практика на студентите в базовите училища, защото те могат да се обучават чрез симулиране по всяко време и от всяко място, ако имат компютър и връзка с интернет.

    ОтговорИзтриване
  45. Анета Бързашка27 май 2012 г. в 6:17

    Според мен, не. Виртуалната среда може да бъде от полза, но няма как да подготви педагозите за всички ситуации, т. к. подрастващите са различни, изискват индивидуални подходи и създават различни ситуации.

    ОтговорИзтриване
  46. Не мисля, че виртуалната среда може да реши проблемите, с които студентите педагози и техните преподаватели се сблъскват по време на стажантските практики. Виртуалната среда може да бъде посредник или пък да помогне до голяма степен за решаването на дадени проблеми, но не и да ги реши изцяло.
    Петя Петрова

    ОтговорИзтриване
  47. Те са редна добра подготовка и биха намалили проблемите,но не смятам, че могат да ги решат напълно.И нека не забравяме,че по-ценно нещо от практиката няма. М.Г.

    ОтговорИзтриване
  48. Не изцяло, но би могла да подпомогне намирането на решения.

    ОтговорИзтриване
  49. Габриела Шопова
    Може да реши някои от тях - например, организационните, но други проблеми възникват единствено при живия контакт и няма как да се решат виртуално. Виртуалната среда дори може и да създаде други проблеми, ако в нея студентите си създават очаквания, които се разминават с реалността.

    ОтговорИзтриване
  50. Нинел Цветкова3 юни 2012 г. в 14:04

    Сериозните игри могат да разрешат проблемите свързани конкретно с преподавателската дейност на стажантите, както и проблеми свързани с педагогическото общуване с обучаемите. Не виждам как те биха помогнали в решаването на организационните проблеми и компенсиране на липсата на знания по предмета, но могат да помогнат в решаването на проблеми свързани с преодоляване на страха и стреса на осъществяване на реална практика, увереност в силите, понеже е разиграл ситуацията, изпробане на различни подходи за да открие не само най-подходящи за съответния учебен предмет и учебен час материал , но и за този, които отговаря на индивидуалността на стажанта.

    ОтговорИзтриване
  51. Гюлизара Ибишева
    Смятам, че може единствено да покаже на студентите, че професията, която са избрали не е никак лесна и че това, което правят е от изключителна важност и освен това не може да ги подготви за всички проблемни ситуации, които ще възникнат.

    ОтговорИзтриване
  52. Елена Буюклийска
    Смятам, че могат да допринесат за разбиране на някои от причините за възникване на проблем, но в крайна сметка няма нищо по-истинско от живата среда в клас. Студентите колкото и да тренират във виртуалната среда, проблеми винаги могат да се появят и те няма как да са подготвени за всяка една ситуация.

    ОтговорИзтриване
  53. Виртуалната учебна среда може да бъде някакъв бонус, но не може да реши реалните проблеми, с които се сблъскват студентите педагози и техните преподаватели по време на стажантските практики.

    ОтговорИзтриване
  54. Може да ни покаже проблемите, но не и да ни научи да ги решаваме.

    ОтговорИзтриване
  55. Margarita Georgieva
    Виртуалната учебна среда не може да разреши проблемите с които се сблъскват студентите по време на тяхната практика.И все пак може да бъде полезна на студентите педагози за да могат да придобият знания за възможните фактори,които допринасят за възникването на проблемите.

    ОтговорИзтриване
  56. Илиана Петкова24 ноември 2012 г. в 13:52

    не, защото не е възможно да бъдат програмирани и предсказани всички ситуации, в които може да попадне бъдещия учител, но те могат да подпомогнат в търсене и решение на правилно решение.

    ОтговорИзтриване