Този блог е създаден по проект:

Този блог е създаден по проект Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA

сряда, 21 декември 2011 г.

Имат ли място сериозните игри в педагогическата практика на стажант-учителите?

61 коментара:

  1. Явор Власков5 януари 2012 г. в 1:49

    Имат, ако стажант-учителите са разчистили секцията, за да има къде да ги сложат.

    ОтговорИзтриване
  2. Да имат, защото могат да се проверяват дадени от преподавателя примери и различни методи да справяне с дадена ситуация.

    ОтговорИзтриване
  3. Николай Гигов5 януари 2012 г. в 8:02

    Имат, защото това е най-подходящия период в който трябва да започнеш да упражняваш подхода си към учениците.

    ОтговорИзтриване
  4. Лора Симеонова
    Много ясно.То ако тук нямат място,то къде другаде?

    ОтговорИзтриване
  5. Да,така практикуват бъдещата си професия по забавен за тях начин.

    Биляна Георгиева

    ОтговорИзтриване
  6. Георги Георгиев5 януари 2012 г. в 11:59

    Имат разбира се.Могат да спомагат са по-лесното овладяване на материала от ръководените субекти, което намалява трудноста на практиката.
    Всеки студент би искал работата му да се върши сама или поне без особени трудности за него.

    ОтговорИзтриване
  7. Стоянка Колева5 януари 2012 г. в 13:31

    С помощта на сериозните игри стажант - учителите могат да подберат по-лесно методите си на работа, да изградят маниер на действие и отношение към ръководените субекти, но въпреки всички контакта очи в очи с аудиторията е незаменим учител.

    ОтговорИзтриване
  8. Виктория Ламбрева: Сериозните игри в педагогическата практика на стажант-учителите имат място да,защото така чрез тях те по-лесно избират методите си на работа,ръководените субекти по-лесно овладяват материала и е по-интересно и за ръководещия и за рокводения субект .

    ОтговорИзтриване
  9. Ани Настева
    Да имат място, защото разнообразяват практиката и я правят по-интересна.

    ОтговорИзтриване
  10. Адриана Манолова:
    Имат място, тъй като чрез сериозните игри, стажантите могат да практикуват бъдещата си професия по интересен за тях начин и едновременно с това при допускане на грешка от тяхна среда да не навредят на никого. По този начин много по лесно и не стресиращо за тях, те могат да се самоусъвършенстват и самооценяват.

    ОтговорИзтриване
  11. никола крушовенски6 януари 2012 г. в 1:36

    Да имат, защото практикуващите студенти имат възможност да използват виртуалния практикум като тренажор за овладяване на рутинни умения с помощта на многовариативни тренировъчни упражнения.

    ОтговорИзтриване
  12. Да, имат защото стажантите практикуват професията си по интересен и увлекателен начин, също така по този начин усъвършенстват уменията си.

    ОтговорИзтриване
  13. Калина Иванова6 януари 2012 г. в 2:42

    Да. "Сериозните игри" правят обучението интригуващо и интересно за практикуващите студенти.Те могат да прилагат разнообразни преподавателски стратегии и уменията си за управление на класната стая в забавна образователна среда.

    ОтговорИзтриване
  14. Полина Иванова6 януари 2012 г. в 4:17

    Разбира се, че има и както казва колежката Лора Симеонова "То ако тук нямат място,то къде другаде?"

    ОтговорИзтриване
  15. Гергана Каранешева6 януари 2012 г. в 4:22

    Абсолютно имат място.Те биха помогнали много на бъдещите учители да се справят с трудни ситуации първо в сериозните игри а след това и в реална среда.

    ОтговорИзтриване
  16. Мартина Ангелова6 януари 2012 г. в 4:39

    Да, имат място. Чрез такава практика стажант-учителите могат да изградят свои собствени методи за обучение и да се научат да задържат вниманието на учениците чрез тях.

    ОтговорИзтриване
  17. Ралица Василева:
    Смятам,че е задължително всеки един стажант-учител поне веднъж да е използвал така наречените сериозни игри,защото това ще повлияе на неговата преценка за собствените му умения във връзка с работата,той ще може да се самоусъвършенства и да приложи на практика всичко,което смята,че би било интересно за ръководените субекти като цяло.

    ОтговорИзтриване
  18. Вивиана Стефанова6 януари 2012 г. в 12:52

    Имат място, тъй като им служи като изживян опит и винаги дава нещо ново, което често пъти се оказва полезно и им дава една крачка пред тези, които не са работи досега с подобни методи.

    ОтговорИзтриване
  19. Диана Василева6 януари 2012 г. в 13:31

    Да, имат място, защото ситуациите, които създават сериозните игри е много близка до реалната среда на обучение, а така грешките,които се допускат в процеса на обучение/стажуване се свеждат до минимум.

    ОтговорИзтриване
  20. Ростислава Пенчева7 януари 2012 г. в 5:25

    Щом са на път да стават учители със сигурност имат,защото няма как да преподаваш нещо,с което не си наясно!

    ОтговорИзтриване
  21. макис сиопис7 януари 2012 г. в 5:27

    Ако искат да не изпадат в неловки ситуации по време на учебните часове трябва да са добре подготвени преди да застанат пред аудиторията от ученици

    ОтговорИзтриване
  22. Зорница Маркова7 януари 2012 г. в 12:08

    Да, сериозните игри ще помогнат на студентите да овладеят знанията и опита по интересен за тях начин, без да натоварват децата с неуспешните опити

    ОтговорИзтриване
  23. А не смятате ли, че опита, придобит на място, е по-ценен?

    ОтговорИзтриване
  24. Иво, понеже никой не си играе да ти отговаря, ще го направя аз. Отговорът е Никсън. Ричард Никсън.

    ОтговорИзтриване
  25. Йоанна Санчес8 януари 2012 г. в 13:15

    Да, те биха повишили значително мотивацията на студентите, те са интересен и доста по-интригъващ начин за учен и усвояване на знанията.

    ОтговорИзтриване
  26. Сериозните игри в педагогическата практика на стажант-учителите могат да бъдат изключително полезни, тъй като предоставят възможност за по-добра подготовка преди преподаването пред реална аудитория. Така младите учители ще имат по-голям професионален опит, а децата няма да стават жертви на тяхната неориентираност и неувереност по време на обучението.

    ОтговорИзтриване
  27. Георги Георгиев11 януари 2012 г. в 11:02

    Смятате ли че обучението чрез сериозни игри може да бъде по-ефективно от традиционното?

    ОтговорИзтриване
  28. Да имат. Те ще бъдат изключително полезни. По този начин стажант - учителите ще добиват опит и след това работата с деца ще им бъде много по лека.

    ОтговорИзтриване
  29. Ирина Господинова

    Да, сериозните игри имат място в педогогическата практика, защото благодарение на такъв тип средства за обучение студентите много по- лесно ще разбират материята, която изучават, всичко ще е по- нагледно и достъпно за тях.
    Освен това, по тозин начин те ще разберат дали наистина са подходящи за тази професия и дали те самите ще се чувстват удоволетворени от бъдещата си работа.

    ОтговорИзтриване
  30. Емил Китов
    Да, те биха повишили значително мотивацията на студентите, те са интересен и доста по-интригъващ начин за учен и усвояване на знанията.

    ОтговорИзтриване
  31. Даниел Иванов
    Да,те биха били от голяма полза на специализиращите се кадри ш областта.

    ОтговорИзтриване
  32. Мила Спиридонова

    Да, те са един различен и интересен метод за обучение на студентите. Биха засилили мотивацията и желанието им за успех в сферата на преподаването. Игрите са добра подготовка за реалната работа с деца.

    ОтговорИзтриване
  33. Цветомир Георгиев29 март 2012 г. в 23:58

    Със сигурност са от полза. Чрез тях можем да практикуваме без излишен риск. Т.е. ако не сме достатъчно подготвени за среща с ученици - то сериозните игри ще работят точно в тази насока!

    ОтговорИзтриване
  34. Снежана Владимирова

    Сериозните игри имат място в педагогическата практика на стажант-учителите. Чрез тях те имат възможност да проиграват различни учебни стуации и да придобиват увереност. Сериозните игри пораждат мотивация и по-силна ангажираност на обучаемите.

    ОтговорИзтриване
  35. Laura Zidarova:
    Да, имат място, защото това е най-благоприятният и най-подходящият период, в който можеш да започнеш да упражняваш своя подхода към учениците. Също така дават възможност за упражняване на професията си по един различен,забавен и интригуващ начин.

    ОтговорИзтриване
  36. Мирела Георгиева

    Да, имат място сериозните игри, но не мисля, че трябва стажът им да преминава само през сериозни игри. Трябва да има и сблъсък с ученици лице в лице, защото не винаги, това което е проработило в сериозната игра, би въздействало на децата по същия начин.

    ОтговорИзтриване
  37. Елисавета Костова :)5 април 2012 г. в 0:28

    Да, биха повишили мотивацията на студентите.Това е интересен и по-лесен начин за учене и усвояване на знанията.

    ОтговорИзтриване
  38. Мария Славова5 април 2012 г. в 0:53

    Сериозните игри биха могли да са подход за по-лесна и заинтригуваща работа, но преди това всеки трябва да е минал първо и през работа на живо.

    ОтговорИзтриване
  39. Ралица Кирова

    Да, определено имат, защото благодарение на сериозните игри, стажантът би преудолял стаховете си, би допуснал грешки в безопасна среда за него и за "учениеците" и би придобил опит с ИКТ.

    ОтговорИзтриване
  40. Мария Михайлова

    Смятам, че сериозните игри имат място в педагогическата практика на стажант-учителите, заради качествата, които те развиват в бъдещите „моделиери” на човешкия интелект.

    ОтговорИзтриване
  41. Кристине Костова

    Сериозните игри направени качествено и засягайки характерната тематика на конкретна професия, могат да намерят приложение в почти всяко направление. Това се отнася и за педагогиката. Чрез тях "по-безопасно" се натрупва усет и опит, избягват се елементарните грешки и се добива увереност.

    ОтговорИзтриване
  42. Николина Анкова

    Това е подходящ начин да се усъвършенства подхода ни към учениците по по - забавен и интересен начин.

    ОтговорИзтриване
  43. Ивелина Стефанова6 април 2012 г. в 4:45

    Сензорните игри се явяват като тренировачен изпит преди самия изпит, те могат да помогнат на стажанта, да направи своята самооценка и да прецени дали е способен да се справи с педагогическата дейност.

    ОтговорИзтриване
  44. Да, имат място, защото евентуалните грешки ще бъдат в безопасна среда, могат да повишат мотивацията и интереса на студентите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Виктор Петров

      Да, имат място, защото евентуалните грешки ще бъдат в безопасна среда, могат да повишат мотивацията и интереса на студентите.

      Изтриване
  45. Елена Кръстева

    Всяка практика е от значение.

    ОтговорИзтриване
  46. Калоян Стойчев

    Определено.Още повече този тип игри се явяват иновация в образователната ситема,а един бъдещ преподавател трябва да е в крак с всички актуални педагогически методи и средства,независимо от тяхната популяризираност.

    ОтговорИзтриване
  47. Определено може да бъде намерено, стига да има желание.
    Въпреки че сериозните игри не могат да я заменят, те
    определено могат да бъдат използвани за отпускане
    и увод за навлизащите в тази област. Като цялостно те не
    могат да заменят истинската практика и небива, поради съществената
    разлика м/у монитор и истинска ситуация.

    Ян-Шамуел Петър Фридман 20103

    ОтговорИзтриване
  48. Ива Иванчева
    Да, чрез тях по-достъпно се овладява учебното съдържание, особено когато се налага онагледяване на учебното съдържание /химия, биология, Физика/

    ОтговорИзтриване
  49. Анета Бързашка27 май 2012 г. в 6:08

    Да, имат, защото това е най-подходящият период в който стажант-учителите трябва да започнат да упражняват подхода си към учениците.

    ОтговорИзтриване
  50. Сериозните игри трябва да имат място е педагогическата практика на стажант-учителите. Един стажант-учител, трябва да бъде запознат с много разнообразни и различни подходи и методи, с които да бъде полезен на учениците.
    Петя Петрова

    ОтговорИзтриване
  51. Да имат,биха подобрили начина на усвояване на материята но според мен не трябва да са в основата,а по скоро като допълнително средство.Иначе биха мотивирали една добра вътрешна нагласа за работа у студентите. М.Г.

    ОтговорИзтриване
  52. Габриела Шопова
    Самата практика би трябвало да се осъществява в реална среда, но сериозните игри може да помогнат много в подготовката за нея.

    ОтговорИзтриване
  53. Нинел Цветкова3 юни 2012 г. в 14:02

    Стажант –учителите могат да извлекат много ползи от сериозните игри. Един от най-големите проблеми на стажант-учителите е страхът от изправяне и работа с реален клас, и недостатъчна увереност в собствените си сили. В това отношение сериозните игри биха били от серизна помощ, тъй като стажантите могат да разработват алтернативни сценарии за провеждането на даден урок, при което да подберат най-подходятия за класа с който работи, да предивиди с много по-голяма точност резултатите от планираните педагогически взаимодействия. Особено полезни биха били при решаването на конкретни казуси, възникнали в реалната педадогическа практика. Разиграването на възможните решения във виртуална среда ще намали възможността за грешки във реалната практика. Това ще даде и независимост на стажанта от свободното време на техните ментори, старши преподаватели, към които биха се обърнали за съвет за решаването на конкретен проблем в реалната практика. В никакъв случай обаче използването на сериозни игри не може да замени всички останали средства за усъвършенстване на професионалните умения на стажантите, тъй като една виртуална среда никога не би могла да замени възможните развития в реалното педагогическо общуване. С други думи сериозните игри биха могли да бъдат едно от средствата за осъвършенстване на педагогическите умения на стажантите, но не бива да бъдат единственото.

    ОтговорИзтриване
  54. Гюлизара Ибишева
    Да, смятам, че имат място в практиката на студентите, но мисля, че това трябва да случва заедно и с действителна работа с ученици.

    ОтговорИзтриване
  55. Елена Буюклийска
    Игрите могат да подпомогнат работата на стажант -учителите. Една допълнителна подготовка, трениране на различни ситуации могат много да допринесат за реалните ситуации в клас.

    ОтговорИзтриване
  56. Сериозните игри имат място в педагогическата практика на стажант-учителите.

    ОтговорИзтриване
  57. Практиката следва да е реална, за да може да бъде полезна. Как една игра ще замести живи деца, истински ситуации?! Фактът, че стоиш пред компютър, а не през стая с 20 деца, изкривява резултата... Само идеята, че в играта няма истински последствия за живи хора - променя реакциите на човек. Нали идеята на практиката е да се научим да реагираме "правилно" и адекватно като се случи нещо ... не да търсим бутона Undo, тъй като нещо не върви...

    ОтговорИзтриване
  58. Margarita Georgieva
    Определено биха спомогнали за подготовката на бъдещите учители.

    ОтговорИзтриване
  59. Илиана Петкова24 ноември 2012 г. в 13:49

    да, като предварителна подготовка, но без да заместват реалната практика

    ОтговорИзтриване