Този блог е създаден по проект:

Този блог е създаден по проект Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA

сряда, 21 декември 2011 г.

Имат ли потенциал сериозните игри да подобрят ученето? Защо?

68 коментара:

  1. Да имат, защото предлагат на бъдещите учители да експериментират и да проверяват своите възгледи.

    ОтговорИзтриване
  2. Явор Власков5 януари 2012 г. в 1:47

    Имат потенциал, защото ти дават възможност отпреди да си влязъл в училище да се научиш да манипулираш малките мозъчета, срещу които ще трябва да се изправиш.

    ОтговорИзтриване
  3. Николай Гигов5 януари 2012 г. в 7:59

    Според мен имат, защото игрите са по-предразполагащи и имат по-грабващ подход, понеже човек се учи най-лесно чрез действие, което те позволяват.

    ОтговорИзтриване
  4. Лора Симеонова
    Имат потенциал,защото бъдещите учители ще натрупат опит още преди да са влезли в класните стаи.Но имат и лоша страна тъй като не го ли видиш на живо няма как да разбереш за какво става на въпрос.

    ОтговорИзтриване
  5. Да,смятам че имат потенциал,защото дават възможност на учителите да намерят най-добрия подход към учениците както и най-добрия начин да преподават уроците си.
    Биляна Георгиева

    ОтговорИзтриване
  6. Георги Георгиев5 януари 2012 г. в 11:01

    В сериозните игри има сериозен потенциал.Имат много предимства, като увлекателност например.Също така задържат вниманието за по-дълго, а с това се повишават и добитие знания.
    За това сериозните игри доста биха повишили качеството на обучението.

    ОтговорИзтриване
  7. Стоянка Колева5 януари 2012 г. в 12:45

    В днешно време хората не знаят как да ползват компютрите по предназначение. Това в частност се отнася изключително много за подрастващите, които всекидневно играят игри, които не допринасят в никаква степен за тяхната култура, морал или познания. Чрез прилагането на сериозни игри в обучението децата ще знания и същевременно ще се забавляват, няма да се отекчават бързо от учебният материал, а ще го възприемат лесно и с интерес. Според мен интегрирането на сериозните игри може да даде изключително добри резултати и значително да подобрят обучението.

    ОтговорИзтриване
  8. Виктория Ламбрева: Серозните игри имат потенциал да,но имат и своите минуси. Плюсовтв са,че са доста по-увлекателен метод за учене няма да има отегчения или поне не толкова,ще го възприемат по-лесно и по-забавно специално за днешното поколение мисля,че са много добър подход за учене.Минусите за мене са,че традиционните методи са си най-добрите.

    ОтговорИзтриване
  9. Да, имат потенциал,защото усилват зрителната памет,също така възприемането им е много по-интересно и не отегчително.

    ОтговорИзтриване
  10. Адриана Манолова:
    Да имат потенциал, защото повишават интереса към изучавания материал, засилват концентрацията и стимулират желанието за учене.

    ОтговорИзтриване
  11. Ани Настева
    Сериозните игри имат потенциал, защото подобряват качеството на обучение и го разнообразяват. Също така, преподавателите имат възможност да усъвършенства стилът си на преподаване.

    ОтговорИзтриване
  12. никола крушовенски6 януари 2012 г. в 1:32

    Те изграждат умения в учениците за пренос на придобитите знания в учебните зали в многообразни практически ситуации, стимулира се евристичното мислене, развиват се полезни професионални умения и компетентности за бъдещата им работа.

    ОтговорИзтриване
  13. Калина Иванова6 януари 2012 г. в 2:36

    Да те позволяват формирането на надеждни знания и умения.

    ОтговорИзтриване
  14. Мартина Ангелова6 януари 2012 г. в 3:07

    Според мен интегрирането на сериозни игри в ученето би било много полезно, те биха помогнали да достигнем нови модели на учене и приложение на знания и умения,които са невъзможни в друг контекст. И най-важното - дори и полезни и сериозни, игрите си остават забавни и приятни.

    ОтговорИзтриване
  15. Полина Иванова6 януари 2012 г. в 4:13

    Според мен,сериозните игри имат голям потенциал,защото са интересни и по този начин им се отделя доста голямо внимание, следствие на което студентите получават качествени знания и умения.

    ОтговорИзтриване
  16. Гергана Каранешева6 януари 2012 г. в 4:16

    Имат потенциал тъй като учителите ще натрупат опит още преди да са започнали да преподават. Създават се много добри условия за бъдещите учители да експериментират и да подобрят начина си на преподаване.

    ОтговорИзтриване
  17. Надин Кънева: Да, сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето. Учениците не само ще слушат и ще четат това, което им се преподава, но и ще взимат активно учатие, а по този начин че запаметяват информацията много по-лесно.

    ОтговорИзтриване
  18. Ралица Василева:
    Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето.Тяхното използване е необходимо според мен,защото първо представят по по-различен начин ученето като процес, освен това развиват и стимулират евристичното мислене на обучаемите.След всеки един процес се постигат някакви резултати.Ако се използват сериозните игри,те биха били изключително високи!

    ОтговорИзтриване
  19. Вивиана Стефанова6 януари 2012 г. в 12:44

    Да, имат потенциал, тъй като представят информацията(урока, темата) по един различен и съответно интерес начин, което прави дори усвояването на материала по-лесно.

    ОтговорИзтриване
  20. Диана Василева6 януари 2012 г. в 13:25

    Да,имат,защото предлагат на бъдещите учители стабилна подготовка и възможност за експерименти, които се прилагат върху аватари, а не истински ученици. Така, ако има допусната грешка тя няма да е толкова сериозна, колкото при реална обстановка.

    ОтговорИзтриване
  21. Ростислава Пенчева7 януари 2012 г. в 5:15

    Разбира се,че имат игрите винаги са били забавни за децата,защо да не са и полезни!Всяко научено нещо в игра остава много дълго в паметта на човек,така че нека има повече сериозни игри

    ОтговорИзтриване
  22. макис сиопис7 януари 2012 г. в 5:17

    Имат да,защото децата обичат игрите,а когато получават знания по време на игра-какво по-хубаво от това!?

    ОтговорИзтриване
  23. Много е хубаво, че смятате, че имат потенциал, но не ги ли възвеличавате прекалено много? Въпрос към всички!

    ОтговорИзтриване
  24. Зорница Маркова7 януари 2012 г. в 12:02

    Да сериозните игри имат поненциал за подобряване на обучението, защото чрез тях се придобива допълнителен опит върху въртуални деца, който по-късно ще се приложи в реална ситуация, с реални деца

    ОтговорИзтриване
  25. Йоанна Санчес8 януари 2012 г. в 13:00

    Мисля, че имат. Игри, които са стратегически и логически например. Развиват мисленето или изпитват знанията и уменията ти.

    ОтговорИзтриване
  26. Сериозните игри имат голям потенциал за подобряване на обучението, тъй като привличат детското внимание, улесняват усвояването на информация и представят мъчното учене като начин за забавление, лесно и достъпно за децата. От друга страна те дават идеи на учителите, какви методи на обучение са най-ефективни, будят интерес и могат да бъдат прилагани и в класната стая.

    ОтговорИзтриване
  27. Да, според мен имат потенциал, защото това е една много добра възможност бъдещите млади педагози да упражняват своите знания.

    ОтговорИзтриване
  28. Ирина Господинова

    Потенциалът на сериозните игри, прилагани в ученето тепърва предстои да се развива. Благодарение на такъв тип методика за обучение на бъдещи учители, усвояването на архаично написаните учебници, или остарелите примери, които са приложени към теорията ще останат в миналото. Поколенията, родени след 80те години на 20ти век усвояват много по- бързо всякакъв тип учебна материя, ако тя е представена по- един по- динамичен, интерактивен и нагледен начин. Подобен вид техники на обучение, приложени при студенти, особено в по- горен курс, ще спомогнат не само за развиване на тяхното мислене и бързина на реакция, но и за изграждането им на определен вид поведение в проблемни ситуации. Едно от основните предимства на сериозните игри в образованието, е че обучаващият се студент може да получи веднага обратна връзка за това как се е справил с дадената му задача и по този начин да подобри собствените си умения.

    ОтговорИзтриване
  29. Даниел Иванов

    Сериозните игри биха изиграли основна роля в подобрението на обучението,защото съчетават в себе си полезното и приятното.Подходящи,както за деца така и за възрастни,те би трябвало да се ползват с приоритет пред другите съвременни методи на обучение.

    ОтговорИзтриване
  30. Емил Китов
    В сериозните игри има сериозен потенциал.Имат много предимства, като увлекателност например.Също така задържат вниманието за по-дълго, а с това се повишават и добитие знания.Всичко това влияе положително на образованието.

    ОтговорИзтриване
  31. Мила Спиридонова

    Сериозните игри биха подпомогнали за формиране на конкретни практически и професионални умения, за създаването на учебни среди, провокиращи когнитивната и емоционална активност на играещите. Те могат да бъдат много добър симулатор на реалния учебен процес, защото грешките във виртуалната среда не вредят на учениците и студентите-практиканти имат възможност да се упражняват спокойно, без напрежение и да се учат от опита си. Следователно- в сериозните игри има потенциал.

    ОтговорИзтриване
  32. Цветомир Педагогика задочно29 март 2012 г. в 23:55

    Сериозните игри могат да изградят и оформят специфични умения в студентите, преди да се сблъскат с реалните проблеми при практиката. Особено важно е при лекарите да бъдат добре подготвени преди да започнат да практикуват наученото. Сериозните игри предоставят тази възможност, която не е била достъпна за вече по-възрастните лекари. При педагозите също е важно, но там последиците при евентуална грешка няма да е толкова фатална. :)

    ОтговорИзтриване
  33. Сериозните игри биха помогнали на младите студенти да придобият малко увереност и опит, защото дори и да допуснат грешки в играта, това няма да се отрази на никого по никакъв начин. Сериозните игри биха навлезли бързо, но не мисля, че биха усъвършенствали един учител.

    ОтговорИзтриване
  34. Лаура Зидарова
    Да, имат потенциал, защото самите игри са един по-предразполагащ и вълнуващ подход на обучение, повишават интереса към изучавания материал, засилват концентрацията и стимулират желанието за учене.Приложенията в тях съдържат различни задачи, които от своя страна дават възможност за избор на най-подходящите за постигане на очакваните резултати. Смятам, че имат потенциал,защото дават възможност на учителите да намерят най-добрия подход към учениците както и най-добрия начин да преподават своите уроците.

    ОтговорИзтриване
  35. Снежана Владимирова

    Сериозните игри имат необходимия потенциал да подобрят ученето, защото те подпомагат по-добрата подготовка на бъдещите специалисти. Те повишават нивото на знания, умения и компетенции на бъдещите учители.

    ОтговорИзтриване
  36. Елисавета Костова5 април 2012 г. в 0:23

    -Да, имат защото дават възможност под формата на игра да възпитат у нас бърза реакция и по-лесно заучаване на материала. Учащите същевременно ще се забавляват, няма да се отегчават бързо, а ще възприемат материала лесно и с интерес. Интегрирането на сериозните игри ще даде изключително добри резултати и значително ще подобри обучението.

    ОтговорИзтриване
  37. Мария Славова5 април 2012 г. в 0:41

    Да имат,защото игрите увеличават интереса на децата и също така дават възможност на учителите за по-лесна работа с тях.Другият плюс е и към и възрастните.

    ОтговорИзтриване
  38. Ивелина Стефанова6 април 2012 г. в 4:35

    Да, определено имат , защото подпомогат възпитанието, въздействат положително и засилват интереса на дацата и възрастните .

    ОтговорИзтриване
  39. Николина Анкова

    Тези игри имат за цел да научат децата на полезни неща по по - интересен начин. По - лесно е и за учителите за работа с тях.

    ОтговорИзтриване
  40. Виктор Петров

    Имат потенциал, защото дават възможност за формиране на практически умения, които се придобиват в безобасна среда. Увлекателни са и могат да засилят интереса на обучаващите се.

    ОтговорИзтриване
  41. Мария Михайлова

    Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, тъй като развиват характерни особености у личността, които биха допринесли положително за техния интелектуален и личностен напредък.

    ОтговорИзтриване
  42. Ралица Кирова

    Да, сериозните игри могат да подобрят ученето до една степен. Могат да мотивират учатниците.

    ОтговорИзтриване
  43. Елена Кръстева

    Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, защото чрез симулацията на дадена обстановка или процес се провокира мисловния потенциал на човека.

    ОтговорИзтриване
  44. Кристине Костова

    Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, защото ще може да се натрупва опит без да се допускат елементарни грешки, които могат да дадат своето отражение върху отсрещната страна.

    ОтговорИзтриване
  45. Калоян Стойчев

    Да.Наличието на актуални симулации би позволило на обучаващите се кадри да реализират определен тип дейности ,които по настоящем са неизпълними по друг път.Примерно включват дизайн в глобални мащаби,управление на макро икономични структури или просто би могло да застраши живота на обучаващите се.

    ОтговорИзтриване
  46. Сериозните игри имат огромен потенциал и са област,
    Която определено заслужава внимание. Като дават възможност за
    придобиване на ценен опит, който попринцип биван
    набавен в ситуации съдържащи риск като:
    Медицина-операции, Химия-лабораторни експерименти,
    Военно приложение за трениране на войници и т.н.
    Възможноста, която предпалагат за учене и развитие
    в сравнително безопасна среда дава огромно предимство
    за обучението, развитието и добиването на опит без застрашаването
    на обучаващият се.

    Ян-Шамуел Фридман 20103

    ОтговорИзтриване
  47. Асена Павлова

    Да. Потенциалът им се състои в това, че една игра увлича и подобрява мотивацията на обучаемите.

    ОтговорИзтриване
  48. Aсена Павлова

    Положителният ефект се състои, че те провокират активното учене чрез действие и изследване, експериментиране, състезание в колаборация с другите обучаеми.

    ОтговорИзтриване
  49. Асена Павлова

    Положителният ефект се състои, че те провокират активното учене чрез действие и изследване, експериментиране, състезание в колаборация с другите обучаеми.

    ОтговорИзтриване
  50. Луиза Танчева

    Игрите помагат в учебния процес, защото са виртуални и това им дава възможност на учащите се да се упражняват и да поправят грешките си многократно.

    ОтговорИзтриване
  51. Асена Павлова

    Не, защото въпреки педагогическата им стойност повишавайки нивото на знания, умения и компетенции те не могат изцяло да пресъздадат динапиката на педагогическата реалност

    ОтговорИзтриване
  52. Луиза Танчева

    Чрез софтуерът SimSchool бъдещите учители могат да симулират, че преподават в класна стая и така да трупат опит , като упражняват различни преподавателски техники и развиват мисленето си, експериментират и намират индивидуални подходи към типовете ученици и знание за личностните им характеристики. Развиват се организационни и оценителни качества, необохидми за обучението. Постигане на умение за създаване на нови задачи.

    ОтговорИзтриване
  53. Луиза Танчева

    - Да,сериозните игри имат полза, защото игрите позволяват активност на учениците във вистуалния учебния процес, има мобилност,а не „статичност”, а това води засилване връзката учител-ученик. Така двете страни си помагат и възпитанието е по-лесно. Учениците могат по-лесно да изразяват мнението си и да обсъждат поставените задачи. Учениците могат само да се възпитават в упоритост като продължават да учат без да се притесняват от грешките и си изграждат реална представа на какво ниво са (самооценяване). Отделно според Rieber (2005) компютърните игри спомагат за ученето и действат мотивиращо на учениците и студентите, затова са предпочитани. Важно е учениците да се чувстват ангажирани през цялото време. Дигиталните игри съдържат конструктивистки елементи,а те водят до развитие на критичното мислене на учителя и способност за реаорганизация. Появават се нови компетенции за работа с интерактивност и мултисензорно възприятние на информацията.

    ОтговорИзтриване
  54. Луиза Танчева

    - Въпреки, че учителят и учениците могат да развиват когнитивните си способности, виртуалното обучение не може да пресъздаде атмосферата на реалния учебен процес. Например образователните игри могат да бъдат неефективни, ако учащите се не научават информацията и не се учат да постигат целта.

    ОтговорИзтриване
  55. Ива Иванчева

    Да, имат, защото чрез тях обучаемите могат да натрупат опит и умения преди да са влезли в реалната класна стая.

    ОтговорИзтриване
  56. Анета Бързашка27 май 2012 г. в 5:57

    Да, имат, защото чрез тях обучаемите могат да натрупат опит и умения преди да са влезли в реалната класна стая. Игрите подпомагат учебния процес, защото са виртуални и това дава възможност на учащите се да се упражняват и да поправят грешките си многократно.

    ОтговорИзтриване
  57. Да, сериозните игри имат потенциал. Няма по-хубаво от това, да се съчетава полезното с приятното. Мисля, че ако се подходи отговорно към сериозните игри и се използват по предназначение, те могат да помогнат за подобряването на ученето.
    Петя Петрова

    ОтговорИзтриване
  58. Да имат защото виртуалните игри спомагат обучаемите за по-лесно възприемане разбиране и запомняне на материята.Освен това са една добра подготовка за тяхното бъдещо развитие извън учебния процес.

    ОтговорИзтриване
  59. Да, защото са интересни, подготвят те за реални ситуации и притеснението от представянето пред много хора липсва :)

    ОтговорИзтриване
  60. Габриела Шопова
    Имат потенциал да го подобрят, защото студентите имат нужда да прилагат това, което учат, за да го разберат, а и в сериозните игри няма да има реални последствия от техните грешки за учениците.

    ОтговорИзтриване
  61. Нинел Цветкова3 юни 2012 г. в 13:50

    Да, имат поради няколко причини. На първо място този тип игри „говорят на езика” на съвременните учащи се, за които технологиите са начин на живот, а не екзотични технически средства, овладяването на детайлите на работа с които отнема повече време от традиционния начин на учене. Определено такова обучение ще повиши привлекателността и интереса към учебния процес.
    Сериозните игри могат да помогнат сериозно в обучението по предмети, където онагледяването и експеримента са от изключителна важност за разбирането и усвояването на учебния материал, но същевременно са скъпи и оскъдни. Такива игри могат да решат поне част от проблемите породени от остарялата и недостатъчна материална база в училище.

    ОтговорИзтриване
  62. Гюлизара Ибишева
    Да, смятам, че имат потенциал, защото това е една възможност за по - добра практическа подготовка на студентите и освен това така ще се създаде по - реална връзка между теорията и практиката.

    ОтговорИзтриване
  63. Елена Буюклийска
    Смятам, че имат голям потенциал, тъй като с помощта на игрите бъдещите учители ще могат да практикуват реално много повече преди да се сблъскат с истинската класна стая и истинските ученици. А в крайна сметка практиката е едно от най-важните неща за студентите, за да бъдат по-успешни и интересни в своята бъдеща професия.

    ОтговорИзтриване
  64. Може би сериозните игри имат някакъв потенциал да подобрят ученето, но мисля, че прилагането им не е толкова необходимо. Защо просто не се увеличи броя на практическите часове на студентите? Мисля, че "моментът с притеснението пред публика" няма да бъде преодолян чрез сериозните игри.

    ОтговорИзтриване
  65. Според мен, подобен тип игри нямат място във висшето образование. Подобни инициативи ми звучат като "Хайде, да направим учебният материал за студените интересен!", а не бива да се забравя, че висшето образование (поне по първоначални идеи) трябва да се свободно избираемо и елитно... Игрите имат място в училище, не в университета

    ОтговорИзтриване
  66. Захари Борисов3 юни 2012 г. в 22:31

    Смятам, че има нужда от повече практика в училища, а не игри !

    ОтговорИзтриване
  67. Маргарита Георгиева
    Смятам,че чрез подобен тип игри биха спомогнали за по-бързото и лесно възприемане на знанията.

    ОтговорИзтриване
  68. Илиана Петкова Виждам потенциала на сериозните игри в два аспекта. Професионален - те представляват вид тренажор за бъдещите -педагози, дават възможност за предварителна подготовка за част от реалните ситуации, в които те могат да попаднат. Другият аспект е чисто личностния - не може да се няма предвид, че бъдещите педагози трябва да преодолеят вълненията, страха, притесненията преди своята реална практика. Сериозните игри могат да им създадат този емоционален комфорт, да им вдъхнат сигурност. По този начин те ще вземат и по-обосновани и правилни решения в реалната практика.

    ОтговорИзтриване