Имат потенциал, защото ти дават възможност отпреди да си влязъл в училище да се научиш да манипулираш малките мозъчета, срещу които ще трябва да се изправиш.
Лора Симеонова Имат потенциал,защото бъдещите учители ще натрупат опит още преди да са влезли в класните стаи.Но имат и лоша страна тъй като не го ли видиш на живо няма как да разбереш за какво става на въпрос.
Да,смятам че имат потенциал,защото дават възможност на учителите да намерят най-добрия подход към учениците както и най-добрия начин да преподават уроците си. Биляна Георгиева
В сериозните игри има сериозен потенциал.Имат много предимства, като увлекателност например.Също така задържат вниманието за по-дълго, а с това се повишават и добитие знания. За това сериозните игри доста биха повишили качеството на обучението.
В днешно време хората не знаят как да ползват компютрите по предназначение. Това в частност се отнася изключително много за подрастващите, които всекидневно играят игри, които не допринасят в никаква степен за тяхната култура, морал или познания. Чрез прилагането на сериозни игри в обучението децата ще знания и същевременно ще се забавляват, няма да се отекчават бързо от учебният материал, а ще го възприемат лесно и с интерес. Според мен интегрирането на сериозните игри може да даде изключително добри резултати и значително да подобрят обучението.
Виктория Ламбрева: Серозните игри имат потенциал да,но имат и своите минуси. Плюсовтв са,че са доста по-увлекателен метод за учене няма да има отегчения или поне не толкова,ще го възприемат по-лесно и по-забавно специално за днешното поколение мисля,че са много добър подход за учене.Минусите за мене са,че традиционните методи са си най-добрите.
Ани Настева Сериозните игри имат потенциал, защото подобряват качеството на обучение и го разнообразяват. Също така, преподавателите имат възможност да усъвършенства стилът си на преподаване.
Те изграждат умения в учениците за пренос на придобитите знания в учебните зали в многообразни практически ситуации, стимулира се евристичното мислене, развиват се полезни професионални умения и компетентности за бъдещата им работа.
Според мен интегрирането на сериозни игри в ученето би било много полезно, те биха помогнали да достигнем нови модели на учене и приложение на знания и умения,които са невъзможни в друг контекст. И най-важното - дори и полезни и сериозни, игрите си остават забавни и приятни.
Според мен,сериозните игри имат голям потенциал,защото са интересни и по този начин им се отделя доста голямо внимание, следствие на което студентите получават качествени знания и умения.
Имат потенциал тъй като учителите ще натрупат опит още преди да са започнали да преподават. Създават се много добри условия за бъдещите учители да експериментират и да подобрят начина си на преподаване.
Надин Кънева: Да, сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето. Учениците не само ще слушат и ще четат това, което им се преподава, но и ще взимат активно учатие, а по този начин че запаметяват информацията много по-лесно.
Ралица Василева: Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето.Тяхното използване е необходимо според мен,защото първо представят по по-различен начин ученето като процес, освен това развиват и стимулират евристичното мислене на обучаемите.След всеки един процес се постигат някакви резултати.Ако се използват сериозните игри,те биха били изключително високи!
Да, имат потенциал, тъй като представят информацията(урока, темата) по един различен и съответно интерес начин, което прави дори усвояването на материала по-лесно.
Да,имат,защото предлагат на бъдещите учители стабилна подготовка и възможност за експерименти, които се прилагат върху аватари, а не истински ученици. Така, ако има допусната грешка тя няма да е толкова сериозна, колкото при реална обстановка.
Разбира се,че имат игрите винаги са били забавни за децата,защо да не са и полезни!Всяко научено нещо в игра остава много дълго в паметта на човек,така че нека има повече сериозни игри
Да сериозните игри имат поненциал за подобряване на обучението, защото чрез тях се придобива допълнителен опит върху въртуални деца, който по-късно ще се приложи в реална ситуация, с реални деца
Сериозните игри имат голям потенциал за подобряване на обучението, тъй като привличат детското внимание, улесняват усвояването на информация и представят мъчното учене като начин за забавление, лесно и достъпно за децата. От друга страна те дават идеи на учителите, какви методи на обучение са най-ефективни, будят интерес и могат да бъдат прилагани и в класната стая.
Потенциалът на сериозните игри, прилагани в ученето тепърва предстои да се развива. Благодарение на такъв тип методика за обучение на бъдещи учители, усвояването на архаично написаните учебници, или остарелите примери, които са приложени към теорията ще останат в миналото. Поколенията, родени след 80те години на 20ти век усвояват много по- бързо всякакъв тип учебна материя, ако тя е представена по- един по- динамичен, интерактивен и нагледен начин. Подобен вид техники на обучение, приложени при студенти, особено в по- горен курс, ще спомогнат не само за развиване на тяхното мислене и бързина на реакция, но и за изграждането им на определен вид поведение в проблемни ситуации. Едно от основните предимства на сериозните игри в образованието, е че обучаващият се студент може да получи веднага обратна връзка за това как се е справил с дадената му задача и по този начин да подобри собствените си умения.
Сериозните игри биха изиграли основна роля в подобрението на обучението,защото съчетават в себе си полезното и приятното.Подходящи,както за деца така и за възрастни,те би трябвало да се ползват с приоритет пред другите съвременни методи на обучение.
Емил Китов В сериозните игри има сериозен потенциал.Имат много предимства, като увлекателност например.Също така задържат вниманието за по-дълго, а с това се повишават и добитие знания.Всичко това влияе положително на образованието.
Сериозните игри биха подпомогнали за формиране на конкретни практически и професионални умения, за създаването на учебни среди, провокиращи когнитивната и емоционална активност на играещите. Те могат да бъдат много добър симулатор на реалния учебен процес, защото грешките във виртуалната среда не вредят на учениците и студентите-практиканти имат възможност да се упражняват спокойно, без напрежение и да се учат от опита си. Следователно- в сериозните игри има потенциал.
Сериозните игри могат да изградят и оформят специфични умения в студентите, преди да се сблъскат с реалните проблеми при практиката. Особено важно е при лекарите да бъдат добре подготвени преди да започнат да практикуват наученото. Сериозните игри предоставят тази възможност, която не е била достъпна за вече по-възрастните лекари. При педагозите също е важно, но там последиците при евентуална грешка няма да е толкова фатална. :)
Сериозните игри биха помогнали на младите студенти да придобият малко увереност и опит, защото дори и да допуснат грешки в играта, това няма да се отрази на никого по никакъв начин. Сериозните игри биха навлезли бързо, но не мисля, че биха усъвършенствали един учител.
Лаура Зидарова Да, имат потенциал, защото самите игри са един по-предразполагащ и вълнуващ подход на обучение, повишават интереса към изучавания материал, засилват концентрацията и стимулират желанието за учене.Приложенията в тях съдържат различни задачи, които от своя страна дават възможност за избор на най-подходящите за постигане на очакваните резултати. Смятам, че имат потенциал,защото дават възможност на учителите да намерят най-добрия подход към учениците както и най-добрия начин да преподават своите уроците.
Сериозните игри имат необходимия потенциал да подобрят ученето, защото те подпомагат по-добрата подготовка на бъдещите специалисти. Те повишават нивото на знания, умения и компетенции на бъдещите учители.
-Да, имат защото дават възможност под формата на игра да възпитат у нас бърза реакция и по-лесно заучаване на материала. Учащите същевременно ще се забавляват, няма да се отегчават бързо, а ще възприемат материала лесно и с интерес. Интегрирането на сериозните игри ще даде изключително добри резултати и значително ще подобри обучението.
Да имат,защото игрите увеличават интереса на децата и също така дават възможност на учителите за по-лесна работа с тях.Другият плюс е и към и възрастните.
Имат потенциал, защото дават възможност за формиране на практически умения, които се придобиват в безобасна среда. Увлекателни са и могат да засилят интереса на обучаващите се.
Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, тъй като развиват характерни особености у личността, които биха допринесли положително за техния интелектуален и личностен напредък.
Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, защото чрез симулацията на дадена обстановка или процес се провокира мисловния потенциал на човека.
Сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, защото ще може да се натрупва опит без да се допускат елементарни грешки, които могат да дадат своето отражение върху отсрещната страна.
Да.Наличието на актуални симулации би позволило на обучаващите се кадри да реализират определен тип дейности ,които по настоящем са неизпълними по друг път.Примерно включват дизайн в глобални мащаби,управление на макро икономични структури или просто би могло да застраши живота на обучаващите се.
Сериозните игри имат огромен потенциал и са област, Която определено заслужава внимание. Като дават възможност за придобиване на ценен опит, който попринцип биван набавен в ситуации съдържащи риск като: Медицина-операции, Химия-лабораторни експерименти, Военно приложение за трениране на войници и т.н. Възможноста, която предпалагат за учене и развитие в сравнително безопасна среда дава огромно предимство за обучението, развитието и добиването на опит без застрашаването на обучаващият се.
Положителният ефект се състои, че те провокират активното учене чрез действие и изследване, експериментиране, състезание в колаборация с другите обучаеми.
Положителният ефект се състои, че те провокират активното учене чрез действие и изследване, експериментиране, състезание в колаборация с другите обучаеми.
Не, защото въпреки педагогическата им стойност повишавайки нивото на знания, умения и компетенции те не могат изцяло да пресъздадат динапиката на педагогическата реалност
Чрез софтуерът SimSchool бъдещите учители могат да симулират, че преподават в класна стая и така да трупат опит , като упражняват различни преподавателски техники и развиват мисленето си, експериментират и намират индивидуални подходи към типовете ученици и знание за личностните им характеристики. Развиват се организационни и оценителни качества, необохидми за обучението. Постигане на умение за създаване на нови задачи.
- Да,сериозните игри имат полза, защото игрите позволяват активност на учениците във вистуалния учебния процес, има мобилност,а не „статичност”, а това води засилване връзката учител-ученик. Така двете страни си помагат и възпитанието е по-лесно. Учениците могат по-лесно да изразяват мнението си и да обсъждат поставените задачи. Учениците могат само да се възпитават в упоритост като продължават да учат без да се притесняват от грешките и си изграждат реална представа на какво ниво са (самооценяване). Отделно според Rieber (2005) компютърните игри спомагат за ученето и действат мотивиращо на учениците и студентите, затова са предпочитани. Важно е учениците да се чувстват ангажирани през цялото време. Дигиталните игри съдържат конструктивистки елементи,а те водят до развитие на критичното мислене на учителя и способност за реаорганизация. Появават се нови компетенции за работа с интерактивност и мултисензорно възприятние на информацията.
- Въпреки, че учителят и учениците могат да развиват когнитивните си способности, виртуалното обучение не може да пресъздаде атмосферата на реалния учебен процес. Например образователните игри могат да бъдат неефективни, ако учащите се не научават информацията и не се учат да постигат целта.
Да, имат, защото чрез тях обучаемите могат да натрупат опит и умения преди да са влезли в реалната класна стая. Игрите подпомагат учебния процес, защото са виртуални и това дава възможност на учащите се да се упражняват и да поправят грешките си многократно.
Да, сериозните игри имат потенциал. Няма по-хубаво от това, да се съчетава полезното с приятното. Мисля, че ако се подходи отговорно към сериозните игри и се използват по предназначение, те могат да помогнат за подобряването на ученето. Петя Петрова
Да имат защото виртуалните игри спомагат обучаемите за по-лесно възприемане разбиране и запомняне на материята.Освен това са една добра подготовка за тяхното бъдещо развитие извън учебния процес.
Габриела Шопова Имат потенциал да го подобрят, защото студентите имат нужда да прилагат това, което учат, за да го разберат, а и в сериозните игри няма да има реални последствия от техните грешки за учениците.
Да, имат поради няколко причини. На първо място този тип игри „говорят на езика” на съвременните учащи се, за които технологиите са начин на живот, а не екзотични технически средства, овладяването на детайлите на работа с които отнема повече време от традиционния начин на учене. Определено такова обучение ще повиши привлекателността и интереса към учебния процес. Сериозните игри могат да помогнат сериозно в обучението по предмети, където онагледяването и експеримента са от изключителна важност за разбирането и усвояването на учебния материал, но същевременно са скъпи и оскъдни. Такива игри могат да решат поне част от проблемите породени от остарялата и недостатъчна материална база в училище.
Гюлизара Ибишева Да, смятам, че имат потенциал, защото това е една възможност за по - добра практическа подготовка на студентите и освен това така ще се създаде по - реална връзка между теорията и практиката.
Елена Буюклийска Смятам, че имат голям потенциал, тъй като с помощта на игрите бъдещите учители ще могат да практикуват реално много повече преди да се сблъскат с истинската класна стая и истинските ученици. А в крайна сметка практиката е едно от най-важните неща за студентите, за да бъдат по-успешни и интересни в своята бъдеща професия.
Може би сериозните игри имат някакъв потенциал да подобрят ученето, но мисля, че прилагането им не е толкова необходимо. Защо просто не се увеличи броя на практическите часове на студентите? Мисля, че "моментът с притеснението пред публика" няма да бъде преодолян чрез сериозните игри.
Според мен, подобен тип игри нямат място във висшето образование. Подобни инициативи ми звучат като "Хайде, да направим учебният материал за студените интересен!", а не бива да се забравя, че висшето образование (поне по първоначални идеи) трябва да се свободно избираемо и елитно... Игрите имат място в училище, не в университета
Илиана Петкова Виждам потенциала на сериозните игри в два аспекта. Професионален - те представляват вид тренажор за бъдещите -педагози, дават възможност за предварителна подготовка за част от реалните ситуации, в които те могат да попаднат. Другият аспект е чисто личностния - не може да се няма предвид, че бъдещите педагози трябва да преодолеят вълненията, страха, притесненията преди своята реална практика. Сериозните игри могат да им създадат този емоционален комфорт, да им вдъхнат сигурност. По този начин те ще вземат и по-обосновани и правилни решения в реалната практика.
Да имат, защото предлагат на бъдещите учители да експериментират и да проверяват своите възгледи.
ОтговорИзтриванеИмат потенциал, защото ти дават възможност отпреди да си влязъл в училище да се научиш да манипулираш малките мозъчета, срещу които ще трябва да се изправиш.
ОтговорИзтриванеСпоред мен имат, защото игрите са по-предразполагащи и имат по-грабващ подход, понеже човек се учи най-лесно чрез действие, което те позволяват.
ОтговорИзтриванеЛора Симеонова
ОтговорИзтриванеИмат потенциал,защото бъдещите учители ще натрупат опит още преди да са влезли в класните стаи.Но имат и лоша страна тъй като не го ли видиш на живо няма как да разбереш за какво става на въпрос.
Да,смятам че имат потенциал,защото дават възможност на учителите да намерят най-добрия подход към учениците както и най-добрия начин да преподават уроците си.
ОтговорИзтриванеБиляна Георгиева
В сериозните игри има сериозен потенциал.Имат много предимства, като увлекателност например.Също така задържат вниманието за по-дълго, а с това се повишават и добитие знания.
ОтговорИзтриванеЗа това сериозните игри доста биха повишили качеството на обучението.
В днешно време хората не знаят как да ползват компютрите по предназначение. Това в частност се отнася изключително много за подрастващите, които всекидневно играят игри, които не допринасят в никаква степен за тяхната култура, морал или познания. Чрез прилагането на сериозни игри в обучението децата ще знания и същевременно ще се забавляват, няма да се отекчават бързо от учебният материал, а ще го възприемат лесно и с интерес. Според мен интегрирането на сериозните игри може да даде изключително добри резултати и значително да подобрят обучението.
ОтговорИзтриванеВиктория Ламбрева: Серозните игри имат потенциал да,но имат и своите минуси. Плюсовтв са,че са доста по-увлекателен метод за учене няма да има отегчения или поне не толкова,ще го възприемат по-лесно и по-забавно специално за днешното поколение мисля,че са много добър подход за учене.Минусите за мене са,че традиционните методи са си най-добрите.
ОтговорИзтриванеДа, имат потенциал,защото усилват зрителната памет,също така възприемането им е много по-интересно и не отегчително.
ОтговорИзтриванеАдриана Манолова:
ОтговорИзтриванеДа имат потенциал, защото повишават интереса към изучавания материал, засилват концентрацията и стимулират желанието за учене.
Ани Настева
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат потенциал, защото подобряват качеството на обучение и го разнообразяват. Също така, преподавателите имат възможност да усъвършенства стилът си на преподаване.
Те изграждат умения в учениците за пренос на придобитите знания в учебните зали в многообразни практически ситуации, стимулира се евристичното мислене, развиват се полезни професионални умения и компетентности за бъдещата им работа.
ОтговорИзтриванеДа те позволяват формирането на надеждни знания и умения.
ОтговорИзтриванеСпоред мен интегрирането на сериозни игри в ученето би било много полезно, те биха помогнали да достигнем нови модели на учене и приложение на знания и умения,които са невъзможни в друг контекст. И най-важното - дори и полезни и сериозни, игрите си остават забавни и приятни.
ОтговорИзтриванеСпоред мен,сериозните игри имат голям потенциал,защото са интересни и по този начин им се отделя доста голямо внимание, следствие на което студентите получават качествени знания и умения.
ОтговорИзтриванеИмат потенциал тъй като учителите ще натрупат опит още преди да са започнали да преподават. Създават се много добри условия за бъдещите учители да експериментират и да подобрят начина си на преподаване.
ОтговорИзтриванеНадин Кънева: Да, сериозните игри имат потенциал да подобрят ученето. Учениците не само ще слушат и ще четат това, което им се преподава, но и ще взимат активно учатие, а по този начин че запаметяват информацията много по-лесно.
ОтговорИзтриванеРалица Василева:
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат потенциал да подобрят ученето.Тяхното използване е необходимо според мен,защото първо представят по по-различен начин ученето като процес, освен това развиват и стимулират евристичното мислене на обучаемите.След всеки един процес се постигат някакви резултати.Ако се използват сериозните игри,те биха били изключително високи!
Да, имат потенциал, тъй като представят информацията(урока, темата) по един различен и съответно интерес начин, което прави дори усвояването на материала по-лесно.
ОтговорИзтриванеДа,имат,защото предлагат на бъдещите учители стабилна подготовка и възможност за експерименти, които се прилагат върху аватари, а не истински ученици. Така, ако има допусната грешка тя няма да е толкова сериозна, колкото при реална обстановка.
ОтговорИзтриванеРазбира се,че имат игрите винаги са били забавни за децата,защо да не са и полезни!Всяко научено нещо в игра остава много дълго в паметта на човек,така че нека има повече сериозни игри
ОтговорИзтриванеИмат да,защото децата обичат игрите,а когато получават знания по време на игра-какво по-хубаво от това!?
ОтговорИзтриванеМного е хубаво, че смятате, че имат потенциал, но не ги ли възвеличавате прекалено много? Въпрос към всички!
ОтговорИзтриванеДа сериозните игри имат поненциал за подобряване на обучението, защото чрез тях се придобива допълнителен опит върху въртуални деца, който по-късно ще се приложи в реална ситуация, с реални деца
ОтговорИзтриванеМисля, че имат. Игри, които са стратегически и логически например. Развиват мисленето или изпитват знанията и уменията ти.
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат голям потенциал за подобряване на обучението, тъй като привличат детското внимание, улесняват усвояването на информация и представят мъчното учене като начин за забавление, лесно и достъпно за децата. От друга страна те дават идеи на учителите, какви методи на обучение са най-ефективни, будят интерес и могат да бъдат прилагани и в класната стая.
ОтговорИзтриванеДа, според мен имат потенциал, защото това е една много добра възможност бъдещите млади педагози да упражняват своите знания.
ОтговорИзтриванеИрина Господинова
ОтговорИзтриванеПотенциалът на сериозните игри, прилагани в ученето тепърва предстои да се развива. Благодарение на такъв тип методика за обучение на бъдещи учители, усвояването на архаично написаните учебници, или остарелите примери, които са приложени към теорията ще останат в миналото. Поколенията, родени след 80те години на 20ти век усвояват много по- бързо всякакъв тип учебна материя, ако тя е представена по- един по- динамичен, интерактивен и нагледен начин. Подобен вид техники на обучение, приложени при студенти, особено в по- горен курс, ще спомогнат не само за развиване на тяхното мислене и бързина на реакция, но и за изграждането им на определен вид поведение в проблемни ситуации. Едно от основните предимства на сериозните игри в образованието, е че обучаващият се студент може да получи веднага обратна връзка за това как се е справил с дадената му задача и по този начин да подобри собствените си умения.
Даниел Иванов
ОтговорИзтриванеСериозните игри биха изиграли основна роля в подобрението на обучението,защото съчетават в себе си полезното и приятното.Подходящи,както за деца така и за възрастни,те би трябвало да се ползват с приоритет пред другите съвременни методи на обучение.
Емил Китов
ОтговорИзтриванеВ сериозните игри има сериозен потенциал.Имат много предимства, като увлекателност например.Също така задържат вниманието за по-дълго, а с това се повишават и добитие знания.Всичко това влияе положително на образованието.
Мила Спиридонова
ОтговорИзтриванеСериозните игри биха подпомогнали за формиране на конкретни практически и професионални умения, за създаването на учебни среди, провокиращи когнитивната и емоционална активност на играещите. Те могат да бъдат много добър симулатор на реалния учебен процес, защото грешките във виртуалната среда не вредят на учениците и студентите-практиканти имат възможност да се упражняват спокойно, без напрежение и да се учат от опита си. Следователно- в сериозните игри има потенциал.
Сериозните игри могат да изградят и оформят специфични умения в студентите, преди да се сблъскат с реалните проблеми при практиката. Особено важно е при лекарите да бъдат добре подготвени преди да започнат да практикуват наученото. Сериозните игри предоставят тази възможност, която не е била достъпна за вече по-възрастните лекари. При педагозите също е важно, но там последиците при евентуална грешка няма да е толкова фатална. :)
ОтговорИзтриванеСериозните игри биха помогнали на младите студенти да придобият малко увереност и опит, защото дори и да допуснат грешки в играта, това няма да се отрази на никого по никакъв начин. Сериозните игри биха навлезли бързо, но не мисля, че биха усъвършенствали един учител.
ОтговорИзтриванеЛаура Зидарова
ОтговорИзтриванеДа, имат потенциал, защото самите игри са един по-предразполагащ и вълнуващ подход на обучение, повишават интереса към изучавания материал, засилват концентрацията и стимулират желанието за учене.Приложенията в тях съдържат различни задачи, които от своя страна дават възможност за избор на най-подходящите за постигане на очакваните резултати. Смятам, че имат потенциал,защото дават възможност на учителите да намерят най-добрия подход към учениците както и най-добрия начин да преподават своите уроците.
Снежана Владимирова
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат необходимия потенциал да подобрят ученето, защото те подпомагат по-добрата подготовка на бъдещите специалисти. Те повишават нивото на знания, умения и компетенции на бъдещите учители.
-Да, имат защото дават възможност под формата на игра да възпитат у нас бърза реакция и по-лесно заучаване на материала. Учащите същевременно ще се забавляват, няма да се отегчават бързо, а ще възприемат материала лесно и с интерес. Интегрирането на сериозните игри ще даде изключително добри резултати и значително ще подобри обучението.
ОтговорИзтриванеДа имат,защото игрите увеличават интереса на децата и също така дават възможност на учителите за по-лесна работа с тях.Другият плюс е и към и възрастните.
ОтговорИзтриванеДа, определено имат , защото подпомогат възпитанието, въздействат положително и засилват интереса на дацата и възрастните .
ОтговорИзтриванеНиколина Анкова
ОтговорИзтриванеТези игри имат за цел да научат децата на полезни неща по по - интересен начин. По - лесно е и за учителите за работа с тях.
Виктор Петров
ОтговорИзтриванеИмат потенциал, защото дават възможност за формиране на практически умения, които се придобиват в безобасна среда. Увлекателни са и могат да засилят интереса на обучаващите се.
Мария Михайлова
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, тъй като развиват характерни особености у личността, които биха допринесли положително за техния интелектуален и личностен напредък.
Ралица Кирова
ОтговорИзтриванеДа, сериозните игри могат да подобрят ученето до една степен. Могат да мотивират учатниците.
Елена Кръстева
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, защото чрез симулацията на дадена обстановка или процес се провокира мисловния потенциал на човека.
Кристине Костова
ОтговорИзтриванеСериозните игри имат потенциал да подобрят ученето, защото ще може да се натрупва опит без да се допускат елементарни грешки, които могат да дадат своето отражение върху отсрещната страна.
Калоян Стойчев
ОтговорИзтриванеДа.Наличието на актуални симулации би позволило на обучаващите се кадри да реализират определен тип дейности ,които по настоящем са неизпълними по друг път.Примерно включват дизайн в глобални мащаби,управление на макро икономични структури или просто би могло да застраши живота на обучаващите се.
Сериозните игри имат огромен потенциал и са област,
ОтговорИзтриванеКоято определено заслужава внимание. Като дават възможност за
придобиване на ценен опит, който попринцип биван
набавен в ситуации съдържащи риск като:
Медицина-операции, Химия-лабораторни експерименти,
Военно приложение за трениране на войници и т.н.
Възможноста, която предпалагат за учене и развитие
в сравнително безопасна среда дава огромно предимство
за обучението, развитието и добиването на опит без застрашаването
на обучаващият се.
Ян-Шамуел Фридман 20103
Асена Павлова
ОтговорИзтриванеДа. Потенциалът им се състои в това, че една игра увлича и подобрява мотивацията на обучаемите.
Aсена Павлова
ОтговорИзтриванеПоложителният ефект се състои, че те провокират активното учене чрез действие и изследване, експериментиране, състезание в колаборация с другите обучаеми.
Асена Павлова
ОтговорИзтриванеПоложителният ефект се състои, че те провокират активното учене чрез действие и изследване, експериментиране, състезание в колаборация с другите обучаеми.
Луиза Танчева
ОтговорИзтриванеИгрите помагат в учебния процес, защото са виртуални и това им дава възможност на учащите се да се упражняват и да поправят грешките си многократно.
Асена Павлова
ОтговорИзтриванеНе, защото въпреки педагогическата им стойност повишавайки нивото на знания, умения и компетенции те не могат изцяло да пресъздадат динапиката на педагогическата реалност
Луиза Танчева
ОтговорИзтриванеЧрез софтуерът SimSchool бъдещите учители могат да симулират, че преподават в класна стая и така да трупат опит , като упражняват различни преподавателски техники и развиват мисленето си, експериментират и намират индивидуални подходи към типовете ученици и знание за личностните им характеристики. Развиват се организационни и оценителни качества, необохидми за обучението. Постигане на умение за създаване на нови задачи.
Луиза Танчева
ОтговорИзтриване- Да,сериозните игри имат полза, защото игрите позволяват активност на учениците във вистуалния учебния процес, има мобилност,а не „статичност”, а това води засилване връзката учител-ученик. Така двете страни си помагат и възпитанието е по-лесно. Учениците могат по-лесно да изразяват мнението си и да обсъждат поставените задачи. Учениците могат само да се възпитават в упоритост като продължават да учат без да се притесняват от грешките и си изграждат реална представа на какво ниво са (самооценяване). Отделно според Rieber (2005) компютърните игри спомагат за ученето и действат мотивиращо на учениците и студентите, затова са предпочитани. Важно е учениците да се чувстват ангажирани през цялото време. Дигиталните игри съдържат конструктивистки елементи,а те водят до развитие на критичното мислене на учителя и способност за реаорганизация. Появават се нови компетенции за работа с интерактивност и мултисензорно възприятние на информацията.
Луиза Танчева
ОтговорИзтриване- Въпреки, че учителят и учениците могат да развиват когнитивните си способности, виртуалното обучение не може да пресъздаде атмосферата на реалния учебен процес. Например образователните игри могат да бъдат неефективни, ако учащите се не научават информацията и не се учат да постигат целта.
Ива Иванчева
ОтговорИзтриванеДа, имат, защото чрез тях обучаемите могат да натрупат опит и умения преди да са влезли в реалната класна стая.
Да, имат, защото чрез тях обучаемите могат да натрупат опит и умения преди да са влезли в реалната класна стая. Игрите подпомагат учебния процес, защото са виртуални и това дава възможност на учащите се да се упражняват и да поправят грешките си многократно.
ОтговорИзтриванеДа, сериозните игри имат потенциал. Няма по-хубаво от това, да се съчетава полезното с приятното. Мисля, че ако се подходи отговорно към сериозните игри и се използват по предназначение, те могат да помогнат за подобряването на ученето.
ОтговорИзтриванеПетя Петрова
Да имат защото виртуалните игри спомагат обучаемите за по-лесно възприемане разбиране и запомняне на материята.Освен това са една добра подготовка за тяхното бъдещо развитие извън учебния процес.
ОтговорИзтриванеДа, защото са интересни, подготвят те за реални ситуации и притеснението от представянето пред много хора липсва :)
ОтговорИзтриванеГабриела Шопова
ОтговорИзтриванеИмат потенциал да го подобрят, защото студентите имат нужда да прилагат това, което учат, за да го разберат, а и в сериозните игри няма да има реални последствия от техните грешки за учениците.
Да, имат поради няколко причини. На първо място този тип игри „говорят на езика” на съвременните учащи се, за които технологиите са начин на живот, а не екзотични технически средства, овладяването на детайлите на работа с които отнема повече време от традиционния начин на учене. Определено такова обучение ще повиши привлекателността и интереса към учебния процес.
ОтговорИзтриванеСериозните игри могат да помогнат сериозно в обучението по предмети, където онагледяването и експеримента са от изключителна важност за разбирането и усвояването на учебния материал, но същевременно са скъпи и оскъдни. Такива игри могат да решат поне част от проблемите породени от остарялата и недостатъчна материална база в училище.
Гюлизара Ибишева
ОтговорИзтриванеДа, смятам, че имат потенциал, защото това е една възможност за по - добра практическа подготовка на студентите и освен това така ще се създаде по - реална връзка между теорията и практиката.
Елена Буюклийска
ОтговорИзтриванеСмятам, че имат голям потенциал, тъй като с помощта на игрите бъдещите учители ще могат да практикуват реално много повече преди да се сблъскат с истинската класна стая и истинските ученици. А в крайна сметка практиката е едно от най-важните неща за студентите, за да бъдат по-успешни и интересни в своята бъдеща професия.
Може би сериозните игри имат някакъв потенциал да подобрят ученето, но мисля, че прилагането им не е толкова необходимо. Защо просто не се увеличи броя на практическите часове на студентите? Мисля, че "моментът с притеснението пред публика" няма да бъде преодолян чрез сериозните игри.
ОтговорИзтриванеСпоред мен, подобен тип игри нямат място във висшето образование. Подобни инициативи ми звучат като "Хайде, да направим учебният материал за студените интересен!", а не бива да се забравя, че висшето образование (поне по първоначални идеи) трябва да се свободно избираемо и елитно... Игрите имат място в училище, не в университета
ОтговорИзтриванеСмятам, че има нужда от повече практика в училища, а не игри !
ОтговорИзтриванеМаргарита Георгиева
ОтговорИзтриванеСмятам,че чрез подобен тип игри биха спомогнали за по-бързото и лесно възприемане на знанията.
Илиана Петкова Виждам потенциала на сериозните игри в два аспекта. Професионален - те представляват вид тренажор за бъдещите -педагози, дават възможност за предварителна подготовка за част от реалните ситуации, в които те могат да попаднат. Другият аспект е чисто личностния - не може да се няма предвид, че бъдещите педагози трябва да преодолеят вълненията, страха, притесненията преди своята реална практика. Сериозните игри могат да им създадат този емоционален комфорт, да им вдъхнат сигурност. По този начин те ще вземат и по-обосновани и правилни решения в реалната практика.
ОтговорИзтриване