Този блог е създаден по проект:

Този блог е създаден по проект Lifelong Learning: Comenius, ICT and Languages REF: 511472-LLP-1-2010-1-ES-KA3-KA3MP-simAULA

сряда, 21 декември 2011 г.

Могат ли сериозните игри да подпомогнат обучението на практикуващите студенти-бъдещи   учители? Как и в какво?

59 коментара:

  1. Явор Власков5 януари 2012 г. в 1:48

    Разбира се, че могат да подпомогнат обучението. Могат да ти покажат предварително в каква депресия ще ти се наложи да изпаднеш, когато усетиш, че не успяваш да намериш достатъчно добър подход за връзка с учениците, и предварително ти дават шанс да си запишеш час при психо-терапевт.

    ОтговорИзтриване
  2. Да могат да подпомогнат обучението, като се изградят многообразни професионални умения и знания необходими за бъдещата им работа.

    ОтговорИзтриване
  3. Николай Гигов5 януари 2012 г. в 8:01

    Определено могат, понеже винаги е по-добре да се подготвиш виртуално преди да ти се наложи наживо, където е по-стресово.

    ОтговорИзтриване
  4. Лора Симеонова
    Могат...Така бъдещите учители ще разберат какво ги чака и дали тази професия е за тях.

    ОтговорИзтриване
  5. Да,те дават възможност на студентите-бъдещи учители да реализират идеите си.

    Биляна Георгиева

    ОтговорИзтриване
  6. Георги Георгиев5 януари 2012 г. в 11:52

    Естествено че могат да помогнат да обучаващите се студенти.Лесно достъпни са и не е нужна аудитория с ученици за да се упражняват на тях.

    ОтговорИзтриване
  7. Стоянка Колева5 януари 2012 г. в 13:20

    Сериозните игри могат да подпомогнат обучението на практикуващите студени-бъдещи учители при развитието на комуникативните им умения, отношение към децата, а също така и за усъвършенстване на езиковата култура и техническите умения.

    ОтговорИзтриване
  8. Виктория Ламбрева: Сериозните игри могат да подпомогнат обучението на практикуващите студенти,първо за усъвършенстване на теническите умения,реализиране на повече идеи и така те биха могли да премахнат стреса от предстощото преподаване,тъй като вече ще имат "тапията" така наречено .

    ОтговорИзтриване
  9. Адриана Манолова:
    Сериозните игри могат да подпомогнат обучението на студентите,подпомагайки усъвършенстването на практическите им умения и развивайки способността им за работа с деца в различни ситуации.

    ОтговорИзтриване
  10. Ани Настева
    Сериозните игри подпомагат обучението на бъдещите преподаватели като им позволяват да практикуват педагогически методи и да ги усъвършенстват, без да афектират погрешно на учащите се. Голямо предимство е и липсата на аудитория и възможността за необходимото време практика

    ОтговорИзтриване
  11. Да, могат да подпомогнат обучението на бъдещите преподаватели като им позволява да усъвършенстват своите умения,като по някакъв начин се подготвят за бъдещата ми работа.

    ОтговорИзтриване
  12. никола крушовенски6 януари 2012 г. в 1:34

    Виртуалната среда е ценна с предоставянето на възможности да подпомага формирането на различни умения чрез многократни повторения в разнообразни по характеристики виртуални класове, каквито възможности не предоставя реалната практика.

    ОтговорИзтриване
  13. Калина Иванова6 януари 2012 г. в 1:38

    Да могат.Сериорните игри създават позволяват на бъдещите учители да експериментират като променят параметрите на средата, да решават задачи и казуси, да се учат от собствения си опит и сами да вземат важни педагогически решения.

    ОтговорИзтриване
  14. Мартина Ангелова6 януари 2012 г. в 3:17

    Да, могат да помогнат на студентите като ги научат да комуникират по-добре, като погледнат света от друга гледна точка. При тях те могат да обърнат внимание на малките детайли и да усъвършенстват уменията си.

    ОтговорИзтриване
  15. Гергана Каранешева6 януари 2012 г. в 3:56

    Според мен са много полезни за студентите,тъй като могат да ги подготвят за трудностите с които биха се сблъскали в реална среда.Ще преценят къде грешат и ще усъвършенстват подхода си.

    ОтговорИзтриване
  16. Полина Иванова6 януари 2012 г. в 4:05

    Да разбира се.Ще подготвят студентите за жестоката реалност и по този начин те ще имат някакъв опит за справяне с проблемите,които ги заобикалят.

    ОтговорИзтриване
  17. Надин Кънева:
    Да, игрите могат да бъдат полезни на бъдещите учители.Благодарение на компютърните симулации студентите могат да натрупат важен опит, благодарение на който те психически ще бъдат по-добре подготвени в една реална ситуация. Има тренажор за екипаж на самолет при аварийни ситуации, вече има даже и за автомобилни катастрофи. Една такава психическа подготовка на студентите би била от голяма полза при първото им излизане пред ученици.

    ОтговорИзтриване
  18. Ралица Василева:
    Моето скромно мнение е,че сериозните игри могат да ни бъдат полезни.Те биха запознали практикуващите студенти-бъдещи учители с условията на работата им,а именно,че трябва да притежават набор от качества,които да използват в определени ситуации за справяне с учениците,чрез тях бъдещите учители ще могат да усъвършенстват връзката си с обучаемите,било то и обратна,ще разберат каква е степента на тяхната подготовка като преподаватели и разбира се ще са готови за това,което им предстои.

    ОтговорИзтриване
  19. Вивиана Стефанова6 януари 2012 г. в 12:49

    Да, могат. Виртуалната среда им предлага едно поле за изява, дава им възможност за усъвършенстване и винаги служи като натрупан опит и придобити нови знания.

    ОтговорИзтриване
  20. Диана Василева6 януари 2012 г. в 13:28

    Да,могат.Бъдещите учители придобиват опит и имат достатъчно възможности да преценят как биха искали да преподават.

    ОтговорИзтриване
  21. Ростислава Пенчева7 януари 2012 г. в 5:21

    Разбира се,че помагат не е добре ,когато си учител учениците ти да знаят повече от теб първо;второ помага за отношението ни към децата по време на работа с икт;и не на последно място подобряват се уменията ни за работа с икт

    ОтговорИзтриване
  22. макис сиопис7 януари 2012 г. в 5:23

    Да помагат да бъдем по-добри учители,по-добри професионалисти

    ОтговорИзтриване
  23. А не смятате ли, че същото може да се постигне и просто с няколко пробни часа в училище или просто като асистенти на учители? И съответно защо?

    ОтговорИзтриване
  24. Зорница Маркова7 януари 2012 г. в 12:04

    Да разбира се, че ще помогнат. Чрез тях бъдещите учители ще се сблъскат с различни ситуации, ще решават проблеми, което ще им помогне да се справят адекватно, когато са в училище

    ОтговорИзтриване
  25. Сериозните игри могат сериозно да подпомогнат обучението на практикуващите студенти-бъдещи учители, тъй като те дават възможност за виртуално преподаване. По този начин те предлагат една своеобразна "репетиция" и подготовка за бъдещите учители, за да могат те след това спокойно и уверено да излязат на "живото представление" в класната стая, където много жадни за знания очи ще бъдат вперени в тях.

    ОтговорИзтриване
  26. Разбира се, че могат. Сериозните игри улесняват бъдещите учители като им помагат да изпробват методи, техники и по този начин ги подготвя в професията за в бъдеще.

    ОтговорИзтриване
  27. Ирина Господинова

    Сериозните игри биха помогнали много на бъдещите учители, тъй като чрез тях те се подготвят за реални ситуации от своето работно ежедневие, научават се как да се справят с проблемите и се тренират да мислят и взимат решения в динамични ситуации.

    ОтговорИзтриване
  28. Емил Китов
    Да, могат. Виртуалната среда им предлага едно поле за изява, дава им възможност за усъвършенстване и винаги служи като натрупан опит и придобити нови знания.

    ОтговорИзтриване
  29. Даниел Иванов

    Абсолютно.Сериозните игри са проектирани за точно такъв тип
    спомагателна деѝност,интегрираща съвременните технологии ш обучението.

    ОтговорИзтриване
  30. Мила Спиридонова

    Сериозните игри биха били полезни за натрупването на достатъчно знания и опит у бъдещите учители. Така те биха могли да преценят преждевременно дали работата отговаря на очакванията, уменията им. Игрите са добър начин за тренировка на уменията.

    ОтговорИзтриване
  31. Снежана Владимирова

    Сериозните игри подпомагат обучението на практикуващите студенти-бъдещи учители. Те повишават вътрешната им готовност да преподават, защото чрез тях те тренират и добиват опит във виртуална учебна среда.

    ОтговорИзтриване
  32. Laura Zidarova:
    Да, могат защото Сериозните игри предполагат една предварителна подготовка преди да ти се наложи да го направиш на живо, пред аудитория, което пък от своя страна носи определен стрес. Също така сериозните игри дават възможност на практикуващите студенти-бъдещи учители да реализират и развият своите идеи свободно.

    ОтговорИзтриване
  33. Мирела Георгиева

    Да, биха помогнали сериозните игри на неопитните студенти. Смятам, че биха им дали поне малко увереност в това, което правят. Биха проверили дали идеите и начинът им на преподаване са ефективни върху учениците.

    ОтговорИзтриване
  34. Мария Славова5 април 2012 г. в 0:47

    Да биха помогнали,защото се увеличава професионалното им познание и по-този начин може да се избегне големия стрес преди работа пред аудитория.

    ОтговорИзтриване
  35. Мария Михайлова

    Да, сериозните игри могат да подпомогнат обучението на бъдещите учители, защото те ги приближават до средата и интересите на подрастващите и обогатяват въображението им в насока, за да превърнат знанието в удоволствие и забавление

    ОтговорИзтриване
  36. Ивелина Стефанова6 април 2012 г. в 4:39

    Определено могат да помогнат - развиват креативността и мисълта на бъдещите преподаватели. Също така служат за скъсяване на дистанцията м/у "учител"-"ученик",т.е спомагат за по-добрата работа.

    ОтговорИзтриване
  37. Николина Анкова

    Сериозните игри също има голям потенциал в тях, защото предлагат една предварителна подготовка за изява пред заобикалящият ни свят. Дават възможност на студентите да развиват и представят своите идеи свободно и спокойно.

    ОтговорИзтриване
  38. Ивелина Стефанова6 април 2012 г. в 4:41

    Определено могат да помогнат - развиват креативността и мисълта на бъдещите преподаватели. Също така служат за скъсяване на дистанцията м/у "учител"-"ученик",т.е спомагат за по-добрата работа.

    ОтговорИзтриване
  39. Виктор Петров

    Сериозните игра могат да бъдат полезни, защото дават възможност за развиване на уменията. Те дават възможност за натрупване на предварителен опит и практически знания.

    ОтговорИзтриване
  40. Виктор Петров

    Сериозните игра могат да бъдат полезни, защото дават възможност за развиване на уменията. Те дават възможност за натрупване на предварителен опит и практически знания.

    ОтговорИзтриване
  41. Ралица Кирова6 април 2012 г. в 4:46

    Да, могат да подпомогнат практиката, но не могат да решават проблеми. Могат да се бъдат подготвени за всякакви ситуации.

    ОтговорИзтриване
  42. Кристине Костова

    Сериозните игри направени качествено и засягайки характерната тематика на конкретна професия, могат да намерят приложение в почти всяко направление. Това се отнася и за педагогическата практика. Чрез тях "по-безопасно" се натрупва усет и опит, избягват се елементарните грешки и се добива увереност.

    ОтговорИзтриване
  43. Елена Кръстева

    Да, защото чрез практиката се натрупва опит и така се подобряват уменията.

    ОтговорИзтриване
  44. Калоян Стойчев

    Могат да предотставят симулирани ситуации които да дадат на студентите базисна подготовка като учители,но все пак не могат да се явят като заместител на основната практика.Като помощно средство са много подходящи.

    ОтговорИзтриване
  45. Напълно да. Сериозните игри могат да дадът начална база, основа
    на предстоящи преживявания и премеждия в бъдеща работа, работна
    среда. Не цялостна подготовка, но поне някаква основа за сравнение,
    която да служи като начален ориентир за да се избегне първоначалния
    период на адаптация към нова среда. Целта е да не бъдат напълно
    изгубени в новата среда и по възможност да се избегнат грешки и блок
    на начинаещият, които в някои случаи са доста тежки и продължителни,
    като се предостава поне някаква представа успокояваща
    студент – бъдещ учител , че не навлиза в напълно непознато място в повечето
    случаи напълно неподготвен.

    Ян-Шамуел Фридман 20103

    ОтговорИзтриване
  46. Ива Иванчева
    Да, защото бъдещите учители по-лесно овладяват разнообразни подходи на преподаване, включително и чрез тренинг, който е много по-ограничен в реалната учебна практика.

    ОтговорИзтриване
  47. Анета Бързашка27 май 2012 г. в 6:03

    Сериозните игри подпомагат обучението на практикуващите студенти-бъдещи учители. Те повишават вътрешната им готовност да преподават, защото чрез тях те тренират и добиват опит във виртуална учебна среда.

    ОтговорИзтриване
  48. Сериозните игри могат да подпомогнат на практикуващите студенти-бъдещи учители. Чрез игрите учителите овладяват разнообразни подходи за преподаване. Също така, чрез игрите могат да се поставят различни ситуации, чрез които учителят да се подготви с какво може да се сблъска в реална среда с ученици.
    Петя Петрова

    ОтговорИзтриване
  49. сериозните игри за една добра предпоставка за подготовката на бъдещите учители.Чрез тях студентите подобряват уменията и качествата си на един добър бъдещ учител.

    ОтговорИзтриване
  50. Могат, но не в много голяма степен, защото все пак живия контакт е нещо много по – различно.
    По – скоро, могат да дадат представа на студентите за някои от ситуациите, с които биха могли да се сблъскат в училище.

    ОтговорИзтриване
  51. Габриела Шопова
    Могат да подпомогнат обучението в това, студентите да придобият представа с какво да се справят преди практиката си в реална среда и преди да са станали учители.

    ОтговорИзтриване
  52. Нинел Цветкова3 юни 2012 г. в 13:51

    Симулацията на класна стая ще даде възможност на студентите да развият своите професионални умения и компетенции , да се срещнат с разнообразни казуси, да изпробват различни образователни технологии – да придобият ценен опит, който в реалното обучение се придобива за продължителен период от време и понякога с цената на допуснати грешки . Такъв опит определено ще даде сериозно предимство на бъдещите начинаещи педагози. Успехът в резултат на изпробването на различни сценарии и взаимодействие с различни „ученически”индивидуалности ще има положителен ефект върху изграждане на увереност в способността на бъдещите педагози да се справят с предизвикателствата на реалната практика.
    Възможността да се тренира многократно една ситуация ще даде възможност за изграждане на набор от образователни технологии и процедури, които най-добре съответстват на индивидуалността на бъдещите учители, като в същото време ще им даде възможност да развият способността им за самооценка и уменията за оценка и учене от опита.

    ОтговорИзтриване
  53. Гюлизара Ибишева

    Сериозните игри ще помогнат на студентите да се подготвят по - добре и освен това опита, който ще придобият ще им помогне да допускат по - малко грешки в бъдещата си работа с деца.

    ОтговорИзтриване
  54. Елена Буюклийска

    Сериозните игри ще подпомогнат много подготовката на бъдещите учители и изграждането на едно по-добро самочувствие и увереност. Въпреки това, аватарите не са живи ученици и за някои ситуации студентите няма как да тренират предварително.

    ОтговорИзтриване
  55. Сериозните игри биха били в полза на студентите педагози, но все пак на преден план трябва да остане практическата подготовка в реална учебна среда.

    ОтговорИзтриване
  56. За да бъдат включени, то трябва да имат някаква цел, която аз лично не виждам. Игрите нито могат да "заместят" практиката, нито теорията!В най-добрия случай чрез подобни игри ще се произвеждат учители по шаблон, който в мига, в които попаднат в ситуация, която не е "отиграна", няма да знаят как да реагират и може да се стигне дори до патови ситуации.

    ОтговорИзтриване
  57. Margarita Georgieva
    Според мен,подобен вид игри нямат място във висшето образование.По-добре е да бъдат ориентирани към средното образование.Във висшето образование има нужда от практика.

    ОтговорИзтриване
  58. захари борисов3 юни 2012 г. в 23:10

    Игрите не са за студените по-скоро за учениците.

    ОтговорИзтриване
  59. Илиана Петкова24 ноември 2012 г. в 13:47

    Игрите не могат да заместят реалната практика, но те могат да подпомогнат бъдещите педагози при решения в някои ситуации, които за един учител с опит са "класически". Те могат да бъдат само част от реалната практика и да се ползват като визуализация на ситуации, да дават възможност за избор на различни стратегии за обучение, за подбор на подходящи методи и средства за обучение.

    ОтговорИзтриване